luni, 4 ianuarie 2016

Tutorial: Cum să decorezi o pereche de mănuși


    Mi-am propus ca în anul 2016 să postez pe blog mai multe tutoriale, adică câteva proiecte DIY (do it yourself) ușor de realizat și în urma cărora iau naștere obiecte foarte simpatice. Dacă vă place ideea, atunci aflați că primul tutorial din acest an este unul de decorare a unei perechi de mănuși simple. Iarna este în toi, iar mâinile noastre trebuie ținute la adăpost, așa că vă puteți decora singure perechea de mănuși, astfel încât să nu cheltuiți mulți bani și să nu mai existe o pereche identică în toată lumea.

  Avem nevoie de următoarele materiale:
  • o pereche de mănuși simple (cu sau fără degete)- eu am avut o pereche de mănuși tricotate de o vecină, dar voi puteți să cumpărați orice pereche vă place din magazinele de cartier, unde prețurile pentru o pereche variază între 5-20 lei
  • foafecă
  • ață și ac
  • dantelă - eu am folosit dantelă de bumbac, cumpărată din mercerie (prețul pentru 1 metru de dantelă îngustă variază între 1-4 lei)
  • nasturi mici (puteți lua nasturi de la un pulover sau o rochie veche sau puteți cumpăra năsturași noi din mercerie- costă foarte puțin, în jur de 0,5 lei/bucata)


   Vom începe cu banda din dantelă, din care vom face două fundițe decorative. Îmi place dantela de bumbac deoarece este mai groasă și mai calitativă. Urmați pașii ilustrați în imagine:
1. Tăiem fâșii din dantelă cu lungimea de 10-12 cm.
2. Întoarcem dantela pe partea din spate și o îndoim pe jumătate. Unim marginile și le coasem bine.
3. Întoarcem cercul din dantelă pe față, cu cusătura în interior. Îndoim iar materialul, dar de această dată cusătura va fi dispusă în mijloc.
4. Coasem prin împunsături dantela la mijloc, dându-i forma unei funde.

  Ulterior, aplicăm fundițele tocmai confecționate pe mănuși, cosând bine, ca nu cumva să se desprindă. Eu le-am poziționat cam la jumătatea mănușii, pentru a nu fi acoperite de mânecile paltonului. Vezi imaginea de mai jos:

   Continuăm cu aplicarea nasturilor decorativi, care se coase în linie cu mijlocul fundiței. Eu am ales să cos câte doi nasturi pe fiecare mănușă și aveam deja cumpărați niște năsturei cu aspect de perlă, care se potrivesc de minune. Puteți opta pentru nasturi simpli cu 2 sau 4 găuri sau pentru mărgeluțe, perluțe, etc.
   
   În mai puțin de un sfert de ceas am transformat o pereche banală de mănuși într-un accesoriu chic și simpatic pentru această iarnă. Sper să vă inspire și pe voi tutorialul și să dați curs invitației mele de a vă decora mănușile după bunul plac.
 
   Încearcă și următoarele tutoriale:

2 comentarii:

  1. Foarte buna ideea ta de a posta mai multe proiecte DIY. Le asteptam cu nerabdare. :)

    Petruta

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...