marți, 14 iunie 2016

Joc și joacă


Mi-e dor să fac acuma copilării,
să fie totul simplu, să am iar jucarii,
copil naiv, cu ochii mari și strălucitori,
iubitori de poezie și ghicitori,
Aș vrea să fiu iar, și-n clipa de față,
să stau cu păpușile toate la masă,
ursuleții de pluș să ne servească pe-ndelete
dulcețuri de casă și-un pufulete,
și uite-așa, ca printr-o minune
toate rățuștele să-nceapă a spune
că vremea e mult prea frumoasă
pentru o baie în casă,
c-ar vrea ele, dragele, de-ndată
să meargă să-noate afară, în baltă.
Și-atunci să vezi ce nebunie
când o să-mi scot catrafusele din sufragerie,
geamantane cu plușuri, și hăinuțe cochete,
jurnaluri, baloane, jucării pentru fete,
le voi lua pe toate, în călătoria supremă,
eu, minunată prințesă cu diademă,
și din tot ce am împachetat
îmi voi face în taină un mândru regat.

Aș începe cu veselul Teatru de păpuși,
frumos colorat și cu cortină în loc de uși,
și fără scenarii și alte menaje,
ar prinde viață zeci de personaje,
prințese minunate, dar și vrăjitoare,
și chiar îngerași , zâne sau ursitoare.
Vedeți voi, orice spectacol, chiar și de amatori
are măcar câțiva spectatori,
și toți, ursuleți, rătuște și pisicuțe
stau aliniate pe scaune, gata să mă asculte,
în rândul din spate, stau curioșii
copii din vecini, cuprinși de emoții,
dorind și temându-se-n același timp, că fără jenă,
poate-am să îi invit să urce pe scenă,
că toți sunt atrași de decor
și-și doresc să ocupe pe scenă un rol,
chiar și de copac vorbitor sau de pitic,
numai să fie, oricât de mic.
Spectacolul de-acuma va fi anunțat,
trecut pe tăbliță, frumos, colorat,
să afle degrabă păpușile toate
că astăzi pe scenă se joacă o piesă aparte,
să râdă în hohote și din palme să bată
văzând ce se-ntâmplă pe scena luminată.

Și după Teatrul magic fără uși
mi-aș alege un Set de baie pentru păpuși,
căci are de toate,
accesorii de baie și geluri spumate,
perfecte pentru a crea
pentru păpușă propriul Spa.
Și-atunci păpușa mea cea bună
ar sta în cădiță, afundată în spumă,
să i se facă pielea moale ca de pluș
de la sticluța cu gel de duș,
și pletele blonde cu șampon le-aș spăla,
apoi cu peria moale le-aș pieptăna,
și aș lăsa-o la oglindă,
în tihnă părul în codițe să-și prindă,
și să dechidă cu veselie
sticluța cu apă de colonie.
Setul are tot ce-și dorește o fetiță,
savonieră, oglindă, dar și oliță,
și pentru bebelușii ce nu au somn
există și pampers, și biberon.

Și de-ar fi să mă-ntorc în copilărie
as vrea și-un set din acela pentru magie,
căci sună cât se poate de tentant
să fiu în rol de vrăjitor debutant,
să pot să fac de toate,
și să rostesc cuvinte complicate
iar cu bagheta magică, strălucitoare,
s-amestec prafuri fermecate și să le dau culoare,
din praf de varză roșie și zinc
voi face-un truc de-ai să rămâi uimit.
În ghidul de magie sunt multe rețete,
dar sper să nu mă-ncurc în linguri și pipete,
și să aud, de la alții cu baghete
cum că magia nu ar fi de fete.
Nu zic și nici nu cred că e ușor
ca peste noapte să te transformi în vrăjitor,
dar după multă practică ca ucenic
poate voi deveni un Harry Potter mic,
să le arăt celor care spun de magie
că nu e cine știe ce filozofie,
că-ntr-o clipită, de nu ai să crezi,
o să începi să vezi steluțe verzi.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...