duminică, 3 august 2014

Mai există ceva „Made in Romania”?


   Mulți oameni sunt de părere că, după căderea regimului lui Ceaușescu, industria românească a fost pusă pe butuci și că producția s-a dus pe apa sâmbetei. Adevărul este că, deși multe întreprinderi au dispărut ca-n negura ceței, era aproape imposibil să dispară toate mijloacele de producție, astfel ca în România totul să stagneze și să nu se mai producă absolut nimic.
   Mie îmi place să mă consider de partea românilor optimiști, cei care văd jumătatea plină a paharului (și nu vorbesc despre românii fericiți care văd jumătatea paharului cu palincă!). Și nu arunc cu pietre în regimul comunist, pentru că reprezintă unul dintre blocurile pe care se clădește istoria noastră națională. Vreau să cred că fiecare etapă din istoria noastră este menită să ne învețe ceva, să ne dea un șut în fund și să ne motiveze să facem un pas înainte. Pasul pe care noi l-am făcut se numește modernizare, însă eu susțin acea modernizare în care ne încurajăm valorile naționale și susținem dezvoltarea României pe propriile sale picioare. Și da, recunosc că mă mândresc că România de astăzi încă produce, dar mai ales că oferă servicii și produse de calitate. Nu am nimic de împărțit cu asiaticii și nici nu sunt rasistă, dar am un naționalism debordant care mă face să simt o împlinire sufletească atunci când vă un produs Made în România.
   Și-n toate colțurile țării sunt convinsă că sunt români, români deștepți și frumoși, care dovedesc că încă se mai pot face lucruri de calitate, lucruri minunate, pe care cei din străinătate, dar mai ales românii adevărați le apreciază nespus. Și meritul este al calității, pentru că în anul 2014-anul produselor de larg consum, mulți găsesc o bucurie de neînchipuit în lucrurile lucrate cu inimă, din produse naturale, de calitate superioară. Portalul MadeRomania.ro (click aici) promovează și încurajează efortul susținut al câtorva firme românești care produc niște lucruri deosebite, care atestă faptul că din materii prime naturale, dar cu multă imaginație, se pot obține produse care să decoreze o casă modernă.
   V-am spus că marele pas înainte făcut de România post-decembristă este cel al modernizării. Producătorii români nu au rămas în urmă, ei au evoluat o dată cu tendințele, așa că astăzi realizează produse românești moderne pentru decorarea locuințelor. Din materiale naturale simple, precum lemnul, ceramică și diverse materiale textile se obțin produse de calitate superioară, cu ajutorul tehnicilor și a tehnologiilor moderne. Desigur, secretul produselor românești, atât de iubite de cumpărătorii din Occident, constă în îmbinarea perfectă dintre muncă și pasiune. Fiecare produs are o poveste, pentru că este fabricat dintr-un material 100% natural pe care trecerea timpul și-a pus amprenta, și a fost fabricat de oameni care au pus mult suflet în munca lor. MadeRomania.ro a reunit producători din toate colțurile țării, pentru a satisface nevoile românilor, oferindu-le mobilă, produse din ceramică, dar și articole textile, pentru decorarea fiecărei camere a locuinței.
   Și, când mă gândesc la țara noastră și la farmecul ei, îmi dau seama cât de bine au reușit să surprindă producătorii români, prin munca lor, trăsăturile patriei noastre. Pădurile noastre sunt întinse, dar trebuie exploatate responsabil, pentru că lemnul este o sursă a vieții. Tăierea haotică și frauduloasă a copacilor pentru export reprezintă cel mai josnic act de sabotare a resurselor României. Susțin producătorii autohtoni, precum Mobilserco Vaslui, care reușește să utilizeze cum se cuvine lemnul masiv. Patul din lemn de fag (click aici) și picioare masive și amintește de patul cu tăblie al străbunicilor, în care nu aveam voie să sar pentru că , spre deosebire de cel din imagine,era tare și nu avea saltea.


   Un alt material natural folosit cu inovație este ceramica, cu ajutorul căreia se obțin cele mai încântătoare vase de decor, dar și de bucătărie. Nu doar calitatea, dar și aspectul impecabil al acestor produse ceramice și prețurile avantajoase sunt principalele motive pentru care merită să cumpărăm produse românești. Spre exemplu, prețul unui set de 12 piese de bucătărie (click aici) este de numai 79 lei și include 4 boluri, 4 farfurii întinse și 4 farfurii pentru desert. Este disponibil în mai multe variante de culori, dar mie mi-a atras atenția acest bleu, ce mă duce cu gândul la mare, la frumoasa noastră Marea Neagră.


   Acestea sunt doar două din sutele de produse românești potrivite pentru a decora o casă modernă. Pe restul vă invit să le descoperiți singuri și să vă convingeți că merită să achiziționăm produse Made in Romania, deoarece sunt produse calitative, lucrate cu măiestrie și cu suflet și, în același timp, susținem economia românească.
   Voi când v-ați achiziționat ultima dată un produs Made în Romania?


Un comentariu:

  1. Am intrat pe site-ul lor si chiar am vazut cateva produse care mi-au atras atentia :)
    Sincer? Nu stiu cand am cumparat produse MAde in Romania....ca nu mai e loc de China :))))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...