miercuri, 5 noiembrie 2014

Secretul eleganței stă în micile detalii

^sursă foto: savvysugar.com

   De fel, sunt o persoană calculată. Rareori cad în extreme, așa că în ceea ce privește curățenia, nu am fost niciodată o maniacă. Nu mă înțelegeți greșit, însă pentru mine curățenia reprezintă cam același lucru ca stomatologia. Vrei să ai dinți albi și sănătoși, mergi la dentist! La fel stau lucrurile și cu hainele: vrei să ai haine impecabile, apelezi la o spălătorie profesionistă. Adevărul este că niciodată nu mă joc când vine vorba despre lucrurile la care țin; treburile devin serioase când intră în discuție o rochie sau o bluză din garderobă. Sau orice alt articol vestimentar, pentru care am plătit o sumă de bani mai mică sau mai mare.
  Într-o societate în care ni se pune o etichetă indiferent dacă ne convine sau nu, aspectul este foarte important. Hainele sunt și mai importante, fiind ca o carte de vizită, întocmai unei danturi perfecte, îngrijită în permanență la stomatolog, pe care o afișezi cu mândrie. În fond, se spune că un zâmbet frumos poate deschide multe uși închise. Așa că, în dorința de a avea haine întocmai unui zâmbet perfect, apelez la servicii profesioniste de curățătorie chimică și non-chimică. Este soluția mea secretă pentru a avea un look infailibil, pentru a fi elegantă și, mai presus de toate, pentru a mă simți bine în pielea mea.

   Este drept că îmi spăl hainele și acasă. Ca orice femeie, am o mașină de spălat pe care o folosesc, în medie, cam o dată pe săptămână. Aș spune că este un fel de întreținere, cum sunt spălatul cu pastă de dinți și folosirea aței dentare: necesare, dar nu complete. Mi-e greu totuși să consult de fiecare dată etichetele hainelor, să văd care sunt din fibre sintetice și care din 100% fibre naturale și să le spăl separat. Mi-e greu să le sortez după culori și materiale. Este ușor să le separi pe cele  albe și pe cele negre, dar ce te faci atunci când ai o bluză verde, o rochie roșie și un maieu albastru? Mai ales dacă este un lucru nou și îl speli prima oară; nu știi cum se comportă materialul, dacă se decolorează sau nu. Chiar și după mai multe spălări, o haină se poate decolora, stricând astfel o mașină întreagă cu haine. E ca și când ai folosi mai multe tipuri de pastile pentru a trata o durere de măsea, când de fapt trebuie să îndepărtezi sursa: o carie. Soluția, în ambele cazuri, este apelarea la profesioniști. Aceștia vor sorta hainele cu atenție, eliminând riscul de a distruge hainele colorate și a le face imposibil de purtat. Urăsc să spun adio, chiar și unui articol vestimentar! Îl prețuiesc în felul meu, pentru că prin munca mea am strâns banii cu care l-am cumpărat. Dacă după o spălare nereușită l-am distrus, înseamnă că am aruncat munca mea de câteva zile sau săptămâni la gunoi.


   Eleganța este o etichetă care se poate obține ușor, fiind mai greu de păstrat. Este ca albirea dinților, pe care o obții printr-o vizită la stomatolog; dar dacă nu ești atent la la diverși factori, precum alimentația și stilul de viață, în scurt timp te poți întoarce la vechea culoare alb-gălbuie. La fel de simplu stau lucrurile cu eleganța. O rochie nouă, fără nicio cută, fără nicio pată, ori un costum perfect, fără cusur, îți pot oferi imediat eticheta mult dorită. Înainte de a ieși din casă, o ultimă ocheadă în oglinda cea mare, încă o confirmare a faptului că poți fi catalogată ca fiind elegantă. Nimic nu ne place mai mult, nouă femeilor, decât să fim elegante. 

   Dar ce se întâmplă atunci când, după o primă sau o a doua spălare, rochia are pete, cămașa cea albă s-a îngălbenit, iar materialul costumului s-a subțiat? Ce facem atunci când am stricat cea mai elegantă rochie pentru petrecere ori cea mai bună cămașă pentru o ședință la birou? În societatea în care trăim, este greu să dai bir cu fugiții atunci când ai dat-o în bară cu mașina de spălat. Nimeni nu ar crede și, dacă ar face-o, toți s-ar amuza copios. 

   Mie îmi place să evit situațiile neplăcute. V-am mai spus că nu sunt o maniacă a curățeniei, dar iubesc hainele curate. Iubesc să fiu elegantă, să ies în lume cu haine proaspăt spălate, perfect călcate, fără cusur. Fără pete, fără decolorări, fără urme de transpirație sau parfum. Haine care au un miros plăcut, discret și care, mai presus de toate, mă fac să mă simt bine în pielea mea. Și nu mi-e nici rușine, nici nu este scump să apelezi la serviciile unei spălătorii de haine pentru a avea o garderobă impecabilă, cu haine puse la punct, fără microbi și fără pete. Poluarea, praful și bacteriile din mediu au același efect ca zaharurile, băuturile acidulate și coloranții asupra danturii noastre. Am renunțat să-mi umplu coșul de cumpărături în supermarket cu detergenți și soluții de curățare a hainelor și a covoarelor și am ieșit mai câștigată cu abonamentul lunar Normal Laundry. În plus, mâinile mele sunt protejate de acțiunea compușilor chimici din detergenți.  Femeia anului 2014 nu mai este femeia-face-tot și nu este o dramă că nu ne putem curăța singure hainele astfel încât acestea să fie perfecte. Am o etichetă în societatea în care trăiesc și vreau să mi-o păstrez; am eticheta eleganței și mă mândresc cu asta. Orice femeie s-ar mândri! 

   Și mie mi-ar plăcea să-mi pot îngriji dantura fără să merg la dentist, dar nu se poate. La fel stau lucrurile și cu hainele mele, pe care prefer să le dau pe mâna profesioniștilor de la spălătoria Express Cleaning. Ca și în cazul vizitelor constante la stomatolog pentru o dantură de vis, mi-am făcut un abonament lunar la serviciile de spălătorie i curățătorie. Astfel, economisesc bani și am haine, dar și covoare și așternuturi impecabile. Pentru că, la fel ca mine, și casa mea are o etichetă de păstrat. 
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...