luni, 16 februarie 2015

Jurnalul săptămânii (I)


    Încep săptămâna cu o nouă categorie de postări, în care voi face un mic rezumat al săptămânii ce tocmai s-a încheiat, împărtășindu-vă experiențele personale pe care nu apuc să le detaliez pe blog și care ar putea să vă intereseze. Am decis să intitulez categoria destul de simplu, „Jurnalul săptămânii” și voi include fotografii, dar și recomandări diverse.
    Lunea aceasta m-a prins pe picior greșit, cu o viroză neașteptată și câteva zile de amețeală, timp în care am strănutat și mi-a curs nasul ca un robinet. În afară de ceaiuri, vitamina C și fructe și legume, mărturisesc că nu m-am înarmat cu altceva, pentru că am luat o lungă perioadă de timp pastile și acum prefer variantele naturiste pentru problemele nu foarte grave. Colac peste pupăză, ziua de astăzi a fost posomorâtă, cu o burniță rece, susținută în ultimele ore de o fulguială rară. Și eu speram că primăvara bate la ușă...


   La început de săptămână am simțit nevoia să mănânc ceva dulce. Mi-e foarte, foarte greu să renunț la dulciuri și de multe ori mi se întâmplă să mănânc mai multe dulciuri decât ar trebui. În rest, mânânc destul de sănătos, cu puțină prăjeală și fast food.
   Deși mi-am propus să petrec mai mult timp în bucătărie, nu am reușit să mă țin de cuvânt. Numai plăcinta cu mere a reușit să iasă din mâinile mele, împreună cu alte mici preparate pe care nu are rost să le menționez. Merelele sunt fructele mele preferate, alături de ananas și iubesc deserturile cu umplutură de mere. Cele ionatane ocupă locul fruntaș, deși plăcinta cea mai bună îmi iese atunci când folosesc mere crețești, care sunt ușor acrișoare și se combină perfect cu zahărul vanilat din compoziție. Am descoperit o rețetă foarte simplă și economică pentru aluat fraged și o folosesc de fiecare dată cu încredere. De data aceasta am făcut o plăcintă micuță, deși ai mei s-au supărat că n-am ales tava pentru aragaz, care este mult mai încăpătoare. De fiecare dată când fac un desert, se epuizează imediat :)
   Am optat să fac decor sub formă de gărduleț și am presărat plăcinta cu zahăr pudră, care are aroma aceea vanilată ce îmi provoacă o poftă uriașă.

   Pentru cine dorește, iată rețeta pentru aluatul de plăcintă. Pentru o tavă rotundă mică cu diametrul de 24-26 cm, eu am înjumătățit cantitățile, iar pentru umplutură am folosit 5-6 mere medii, pe care le-am călit cu zahăr (după gust)- puteți pune și scorțișoară, dar eu nu mă prea împac cu acest condiment:
- 2 ouă
- câte 10 linguri de: zahăr, ulei, lapte
-1 plic praf de copt
- 2 pliculețe zahăr vanilat
- 500 g făină 


    De câteva săptămâni, am început să folosesc un tonic natural, și anume Apa florală de tei de la Mayam. Umezesc un disc demachiat și tamponez ușor fața, după ce folosesc un gel de curățare. Apoi aplic crema de față obișnuită. Are un miros foarte discret și deși are un gramaj mic, eu nu am ajuns nici măcar la sfertul flaconului, după două săptămâni în care am folosit-o dimineața și seara.
   Dacă vă interesează o astfel de loțiune tonică, găsiți toată gama de ape florale pe site-ul Elemental.eu, unde prețurile variază între 11,5 și 14,5 lei pentru un flacon de 100 ml.


   De mai bine de trei săptămâni am început să fac din nou mișcare, pentru că am pus câteva kilograme în ultimele luni, dar am noroc că metabolismul mă ajută, având în vedere cât de pofticioasă sunt. Nu a trecut o zi fără să fac cel puțin o oră de sport și fac exerciții de aerobic și fitness, lucrând toate părțile corpului. Nu am slăbit mai deloc, pentru că nu-mi doresc decât să înlocuiesc părțile moicu masă musculară și niciodată nu mă iau după cântar, ci după centimentru. În părțile-cheie intuiesc că am pierdut vreo 2 cm, dar mă voi măsura abia peste o săptămână, când se va împlini prima lună de program cu activitate spotivă. Nu vreau rezultate spectaculoase, în sensul că nu-mi doresc să pierd multe kilograme și urmăresc să îmi tonifiez corpul, plus că mi-e foarte greu să renunț la mâncare (dacă aș mânca mai puțin, cu siguranță aș slăbi, dar nu-mi place să mă înfometez).
  Urmăresc și clipuri de pe youtube, pentru eliminarea celulitei și a colăceilor laterali, însă acestea presupun exerciții destul de solicitante. Eu fac mișcare de câțiva ani și am rezistență fizică destul de bună, dar dacă nu obișnuiți să faceți sport, începeți cu exerciții mai ușoare.
   Vă recomand să faceți mișcare folosind echipament special: nu ignorați acest aspect și purtați neapărat bustieră și pantaloni din microfibră. Găsiți astfel de echipament în diverse magazine, dintre care cel mai mare este Decathlon- există și magazin online, dar navigatul este destul de greoi. Aici, prețurile pentru o bustieră sau o pereche de pantaloni de fitness, încep de la 25 lei.


   În paralel cu mișcarea, am folosit și cremă celulită. Am primit spre testare Crema anticelulitică Revicel din partea magazinului online MiracolulPlantelor.ro și acest lucru m-a motivat să fac zilnic mișcare. Am folosit această cremă de două ori pe zi și flaconul mi-a ajuns fix 17 zile. Am aplicat crema prin masaj, pe zonele afectate de celulită. De-a lungul timpului, am folosit foarte multe creme împotriva celulitei și știu că acestea nu fac minuni, însă crema Revicel m-a impresionat în mod plăcut. Nu elimină celulita, dar lasă pielea incredibil de fermă și netedă, așa că trebuie să o încercați. Prețul unui flacon este de 30 lei. Voi reveni cu o postare specială despre acest produs, plus alte experiențe personale în lupta cu celulita.


   În ultima săptămână am tot băut cappuccino și ciocolată caldă, dar nu mai mult de una pe zi. În ultimele 2 săptămâni am băut mai multe decât în întrega viață și chiar dacă nu-mi place cafeaua și băuturile calde, m-am îndrăgostit de cappuccino cu Milka de la Jacobs, care este incredibil de bun și se prepară doar cu apă. Sora mea este vinovata! Eu nu-i mai pun zahăr, pentru că este suficient de dulce, însă lapte îmi mai scapă uneori și iese chiar mai bun. Pahare cu capac cum este cel din poză am găsit la Kaufland, la raftul cu lucruri diverse și am plătit în jur de 7 lei pentru 20 de pahare din carton. Sunt foarte simpatice și practice.
   Pe lângă acestea, am mai băut multe ceaiuri, în special ceai antibronșitic și ceai gastric calmant. Eu am avut în trecut probleme cu stomacul și de atunci sunt atentă de ceea ce mânânc (cu excepția dulciurilor!), iar uneori mai consum astfel de ceaiuri, care să-mi protejeze stomăcelul. Ceaiurile de mușețel și gălbenele, care sunt mai amare, sunt foarte bune pentru stomac. Eu le beau neîndulcite și vă recomand ceaiul gastric calmant și pentru perioadele menstruale, în cazul în care aveți dureri.


   Săptămâna aceasta am muncit mai mult decât de obicei, pentru că ne pregătim pentru târgul de Mărțișor, ce va avea loc la Muzeul Țăranului Român între 26 februarie- 1 martie, Lucrăm mărțișoare, broșe și cercei colorate, foarte migăloase, așa că vă așteptăm acolo dacă vreți ceva vesel pentru cei dragi.
   În weekend mi-am luat liber de la orice și am stat acasă, pentru că nasul mi-a curs întruna și afară a fost friguț. Am urmărit noile episoade din serialele pe care le urmăresc: Black Sails, Banshee, Fortitude. Am văzut și câteva filme, dintre care vă recomand Harsh Times și Paddington. N-am sărbătorit Valentines Day, pentru că noi doi ne iubim în fiecare zi, în ultimii cinci ani.

   Săptămâna voastră cum a fost?

6 comentarii:

  1. Ce-mi place ideea articolului! Te felicit pentru faptul că faci sport (eu încă nu reușesc să mă țin de treabă așa cum aș vrea)! Ai avut se pare o săptămână plină, cam la fel a fost și a mea, cu alergătură dintr-o parte-n alta. O nouă săptămână cât mai frumoasă îți doresc!
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Dragute astfel de postari! <3
    Sa postezi ce exercitii faci acum, pot fi o inspiratie pentru altii, de exemplu noi :))
    Mereu imi place sa descopar exercitii noi si sa le incerc si eu, sa vad daca mi se potrivesc.
    Mult succes la targ! Daca o sa avem timp, o sa venim si noi sa va vizitam.
    Te pup! :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Uuuu genul meu de postari preferate. Îmi plac așa mult să le citesc pe la fetele din blogosfera.
    Nici noi nu sărbătorim sf Valentin...anul ăsta am ieșit pentru ca s a nimerit a fi chiar sâmbătă și noi ieșim de obicei sâmbăta.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. A inceput rau pentru ca mi s-a imbolnavit cel mic, am fost cam fara chef iar de Valentine s Day am comandat o pizza si am stat acasa, urmand sa sarbatorim acum marti, dar iar s-a amanat tot din motive de sanatate. Cred ca ne prinde Dragobetele. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Si mie imi place ciocolata calda foarte mult. E si mai buna cu lapte asa este, insa zahar nu consider ca mai are nevoie...dar fiecare dupa preferinte! :)
    Pupici
    http://loredanamanciu.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu mi-am luat echipament si m-am reapucat de miscare. Se simte suflul primaverii. :) Pupici!

    http://the-may-day.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...