luni, 2 septembrie 2013

Unde mâncăm în Balcic: restaurante și terase


    Anul acesta am ales ca destinație de vacanță Bulgaria, mai exact stațiunea Balchik, despre care citisem multe păreri bune pe internet. Nu am regretat o clipă pentru că am făcut încântată de această locație deosebită, care se aseamănă cu zonele de litoral din Grecia și Turcia.
    În Balchik am fost plăcut surprinsă de multitudinea de restaurante frumos amenajate, cu mușcate viu colorate sădite în ghivece simpatice, terase de lemn cu vedere la mare, o multitudine de pescăruși, plajă mică dar frumoasă și deloc gălăgioasă și multă mâncare bună.
    Despre Balchik  ca stațiune turistică, puteți citi mai multe impresii pe blogul surorii mele aici. Eu vă voi vorbi despre vacanța culinară pe care am făcut-o în acest locușor care m-a cucerit prin frumusețea lui pitorească. De fiecare dată când merg în vacanță, îmi place să descopăr restaurantele locale, iar în Balchik am mâncat foarte bine, la prețuri avantajoase. Prin urmare, haideți să vă conduc în turul virtual al restaurantelor de aici:

1. Restaurant Selena 

    La hotelul cu același nume ne-am și cazat, la un preț accesibil, de cca 200 lei/cameră triplă. La restaurantul hotelului am mâncat de cele mai multe ori, așa că vă voi prezenta mai multe mâncăruri. Ca majoritatea restaurantelor din Balchik, Selena are terasă la malul mării, unde poți servi liniștit masa dimineața sau seara, la briza mării.
     Listă prețurilor pentru alte produse care nu sunt incluse în fotografii: Paste Carbonara( 8 leva), Cocktail alcoolic Mojito (6 leva), cockatil nonalcoolic Mickey Mouse, Tom și Jerry (cca 5 leva).
    Cam așa arată o masă încărcată cu bunătăți de la restaurantul Selena. Găsiți aici feluri principale din carne de pasăre, vită, porc sau pește, paste, supe și deserturi la prețuri bune și pregătite minunat. În plus, apreciez restaurantele care au în meniu cocktail-uri, cu și fără alcool. Cam la fiecare restaurant am încercat lipia bulgărească, însă aici mi s-a părut cea mai gustoasă pentu că aroma de usturoi este mai puternică.


^Salată Selena: 8 leva (legume crue și la grătar, brânzeturi, măsline, salată de vinete)
^ Bere bulgărească Kamenitza
^Cocktail non-alcoolic Tom și Jerry: cca 5 leva
^Supă-cremă de ciuperci: 5 leva
^Ciorbă de burtă: cca 5-6 leva
^Supă de legume: cca 4-5 leva

   ^ Gondolă cu carne de porc și legume: carne de porc cu legume la cuptor, cu un tip de brânză sau cașcaval topit deasupra. Recomand porția pentru două persoane, pentru că este destul de consistentă.



 ^Pui cu usturoi: cca 10 Leva


 ^Pui cu sos de brânză și spanac: cca 12 leva


^Prăjitură cu fulgi de migdale


^Prăjitură Tiramisu
^Cocktail alcoolic cu căpșuni: cca 6 leva

******************

2. Restaurant Doi Cocoși

   Despre restaurantul Doi Cocoși citisem pe internet că se mănâncă ieftin și bine. De mâncat se mănâncă bine, însă nu mai ieftin decât în alte părți. Lipia este bună și aici, de fapt peste tot este gustoasă și merge mâncată și goală, așa e de bună! Aici, precum și în alte localuri din Balchik, nota de plată poate fi achitată și în lei, însă prețurile sunt un pic mai mari decât în leva. Aici ne-a servit un chelner simpatic, foarte vorbăreț și glumeț.
 ^Cocktail alcoolic Mojito- cca 5-6 leva


^Creveți Agritto: 16 leva (creveți decorticați în sos roșu, 
asemănător ca gust și consistență ketchup-ului din comerț)


^ Creveți Tigru cu sos curry: 22 leva (porția este destul de micuță)


 ^Înghețată Tiramisu: 5 leva

*********************


3. Restaurant Sushi

 Restaurantul Sushi mi-a plăcut de prima oară când l-am văzut, cu micile terase frumos amenajate, împodobite cu ghivece colorate cu mușcate. Mâncarea de aici a fost foarte bună, în special o porție de broccoli cum n-am mâncat niciodată până atunci. Chelnerul de aici vorbea extrem de bine limba română, iar servirea a fost impecabilă. Din câte știu, restaurantul Sushi există și în imediata apropiere a Castelului Reginei Maria. Pe lângă mâncarea din fotografii am mai mâncat supă de legume și ciorbă de burtă, ambele foarte gustoase, mai ales cea de burtă.


^Salată : 6 leva


^ Nu mai știu exact ce era- carne de pui cu sos de smântână, cred: carnea nu a fost excepțională, dar cartofiorii aceia mici au fost fragezi și plăcut aromați



^Garnitură Broccoli în unt și smântănă: în jur de 5-6 leva


^ Prăjitură Chocolava: 4,5 leva

************************

4. Restaurant El Simpatico

   
     Am ajuns la acest restaurant datorită muzicii live cântate de două fete tinere; ne-a plăcut atmosfera așa că am revenit aici și în altă seară. Restaurantul este foarte frumos decorat, cu detalii marine, corăbii și pescăruși; îmi place și ideea de a servi băuturi direct la bar, ca în stilul barurilor cu specific irlandez. Se mănâncă bine aici, cocktailuri sunt multe pe listă, cu și fără alcool, iar deserturile delicioase; de atmosferă nu mai zic. Mi se pare localul perfect pentru a ieși pe înserate, aproape de briza mării. În plus, dacă aveți chef, aici se poate dansa, eu am vrut dar nu am avut cu cine- dorința mea a fost considerată exagerată :)) În plus, prețurile mi se par chiar puțin mai mici decât în alte părți, iar mâncarea mai bună. Chelnerii sunt tineri și cam copleșiți de comenzi, dar acesta este un detaliu prea mic ca să conteze, din punctul meu de vedere.




^Spaghete cu creveți: 8 leva (un adevărat deliciu)


^ Salată de pui: 6 leva

 ^ Înghețată cu fulgi de migdale și miere: cca 5-6 leva (aromată, dulce, minunată)



 ^ Cocktailuri în borcănaș cu alcool : 8 leva
Cocktailuri non-alcoolice: 4,5 leva



^Cheescake: cca 5 leva

****************

5. Restaurant Hemingway


  La restaurantul Hemingway am ajuns în ultim seară, când terasa era super-aglomerată, așa că ne-am mulțumit cu o masă înăuntru. M-a atras de la bun început terasa din lemn, cu mușcate în ghivece mari, terasă care duce direct spre promenada în micul port. În fiecare seară când treceam pe aici toată terasa era plină, așa că nu am avut norocul să găsim o masă pentru două persoane liberă. Și aici atmosfera este plăcută, preparatele gustoase, chelnerii sunt atenți, dar copleșiți de numărul mare de clienți.
    Deși nu am poza cu preparatul, aici am mâncat cei mai gustoși creveți dintre toate restaurantele la care am fost în Balchik. Au fost niște creveți în vin alb,nedecorticați,  absolut delicioși și suculenți; în plus, porția a fost generoasă așa că nu m-am putut plânge că nu m-am săturat (preț cca. 15 leva).



^ Carne de vită în sos: cca 20-25 leva

****************


6. Restaurant Francisc Drake


   Restaurantul Francisc Drake  se află la parterul hotelului de 4 stele Mistral și, ca și hotelul, arată foarte bine. Pe lângă interiorul spațios, restaurantul dispune de cea mai mare terasă din Balchik, după părerea mea. Terasa este foarte frumos amenajată, cu elemente metalice din fier forjat negru. Servirea a fost ireproșabilă, chelnerii profesioniști, iar mâncarea destul de bună, iar prețurile cam aceleași ca peste tot.
   Aici, însă, mi s-a părut că lipia a fost cea mai puțin gustoasă, fiind foarte îmbibată în grăsime (probabil în unt/ulei). 
 ^ Piept de pui cu sos de brânză albastră: 10 leva


^ Creveți în sos de usturoi - cca 15-20 leva



^ Piept de pui cu hribi: cca 12 leva (preparatul nu mi s-a părut excelent, deoarece sosul de vin roșu, cred, a luat tot gustul suculent al hribilor, făcându-i moi și lipsiți de gustul specific)

**********


   În concluzie, deși consider că imaginile au vorbit de la sine, recomand stațiunea Balchik atât pentru atmosfera ei relaxată, pentru minunatul castel al Reginei Maria, cât și pentru terasele și restaurantele cochete, frumos amenajate, cu personal prietenos și, desigur, cu preparate îmbietoare, pe gustul oricărui gurmand.

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...