marți, 3 iunie 2014

Tutorial: Ce putem face dintr-o cutie de conservă?


   Ce faceți, fete dragi?
   Pentru astăzi m-am gândit să vă prezint un nou proiect-tutorial, în care vă învăț cum putem redecora o cutie metalică/conservă astfel încât să obține un obiect de decor simpatic: în funcție de cât de mare este conserva, puteți obține o vază pentru flori sau un suport pentru pensule, creioane.
   În speranța că vă voi stârni interesul, vă invit să urmăriți pașii prin care am redecorat o conservă simplă:


   Materiale necesare:

  • o conservă/ cutie metalică
  • aracet + pensulă
  • o foarfecă
  • un șervețel de bucătărie imprimat
  • dantelă 
  • ață și ac, o floare artificială sau alt mic obiect de decor

   1. Găsiți șervețele frumos imprimate chiar și în supermarket, în magazinele de decorațiuni sau la magazinele de lucru manual. De obicei, un șervețel are două-trei straturi subțiri, însă noi avem nevoie doar de stratul superior, cel imprimat. Desprindeți cu grijă acest strat subțire, pe care îl vom folosi în tehnica șervețelului, o tehnică simplă de decorat.


  2. Începem decorarea cutiei, așa că vom avea nevoie de aracet. Aracetul se găsește peste tot, atât în supermarket, cât și în magazinele de cartier, gen 1001 articole . Cumpărați un recipient mic sau unul mai mare, dar aveți grijă să închideți bine capacul după folosire, pt ca aracetul să nu se usuce. Aplicați aracet cu o pensulă mică, de preferat pe înălțimea conservei, pe porțiuni înguste, apoi lipiți șervețelul peste porțiunea dată cu aracet. Aveți grijă să nu rupeți șervețelul, care devine și mai fragil când se umezește. Dacă se rupe, încercați să reparați ruptura. 


  3. Nu vă faceți griji dacă nu reușiți să întindeți perfect șervețelul și mai rămân dâre. Continuăm până aplicăm șervețelul frumos imprimat pe toată suprafața conservei. Revenim în zonele unde șervețelul nu este bine lipit, aplicând puțin lipici. Lăsăm cutia să se usuce; nu va dura mai mult de 10 minute.


  4. După ce s-a uscat, mai aplicăm cel puțin un strat la aracet. În felul acesta, îi oferim obiectului nostru de decor o protecție împotriva prafului și avem astfel posibilitatea de a-l spăla ușor. Aplicăm un strat de aracet, nu unul foarte subțire, pentru că aracetul devine transparent după uscare, chiar dacă este albicios când îl aplicăm. Lăsăm iarăși aracetul să se usuce bine, după care putem reveni cu un al doile strat, după preferințe.

  5. Începem decorarea cutiei. Eu am avut două tipuri de dantelă roz, asortată cu modelul șervețelului. Am ales întâi dantela subțire, sintetică, pe care o puteți cumpăra din mercerii sau vă puteți folosi de benzi de dantelă de la bluze/ rochii vechi, pe care nu le mai purtați. Am ales să pun dantela în partea de joz a cutiei, pentru  a nu acoperi modelul floral. Am aplicat o dâră de aracet, puțin mai îngustă decât dantela, după care am lipit dantela, până m-am asigurat că stă fix. Puteți reveni cu un strat de aracet peste dantelă, după ce se usucă primul.


  6. Am aplicat al doilea strat de dantelă, în același mod, folosind aracet. De această dată am folosit dantelă de bumbac, care este mai groasă decât cea sintetică, așa că am aplicat o cantitate mai generoasă de aracet. Am așteptat până s-a uscat, după care am aplicat încă un strat de lipici.


 7. În final, am cusut o floare artificială peste benzile de dantelă, pentru a personaliza noul obiect de decor. Puteți obține astfel de flori decupând cercuri de material subțire, precum voalul sau șifonul și topind la flacără mică marginile materialului decupat. Puteți opta pentru flori artificiale pe care le găsiți în comerț sau pentru alte accesorii decorative (fluturași, frunze, etc,în funcție de modelul șervețelului). Dacă nu vreți să încărcați obiectul, renunțați la această ultimă decorațiune.

   Am obținut astfel un frumos obiect decorativ, fără mari bătăi de cap și costuri exagerate. Puteți folosi obiectul pe post de vază în care veți păstra aroma dulce a florilor de vară. Sau puteți folosi cutia pentru a depozita pensulele și creioanele de machiaj, având astfel un recipient simpatic și feminin.
   Ce spuneți, vreți și voi o cutiuță asemănătoare?


S-ar putea să te intereseze și:

6 comentarii:

  1. Ce tare!! Arata foarte frumos.. dar n-am inteles, mai dai un strat de aracet peste servetel sau unde??
    Vreau neaparat sa incerc si eu, dar trebuie sa merg dupa aracet... :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diana, dai intai un strat de aracet peste cutie, lipesti servetelul si lasi pana se usuca. Apoi mai aplici un strat protector, peste servetelul deja lipit.

      Spor la treaba! :D

      Ștergere
  2. Arată superb! Felicitări! Ce ai vrea să pui în el?

    Mulțumesc pentru idee, o să încerc. ^^

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, deci am inteles bine... dar mi se parea ciudat.. n-o sa se vada ca am uns aracet peste servetelul ala frumos? :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumos ti-a iesit! <3
    Ai numai idei dragute! <3

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna..as vrea sa stiu daca trebuie curatata cutia de conserva de eticheta initiala de cum a fost cumparata..?

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...