vineri, 6 decembrie 2013

Târgul Cadourilor de Crăciun la Sala Dalles


    De vreo 5-6 ani încoace merg în fiecare iarnă la Sala Dalles, să cumpăr cadouri pentru cei dragi. Adevărul este că niciodată nu am plecat cu mâna goală, însă de cele mai multe ori am umplut sacoșele cu dulciuri, bomboane și alte bunătăți comestibile. Târgul Cadourilor de Crăciun este deja celebru și se organizează anual începând cu sfârșitul lunii noiembrie și până în Ajunul Crăciunului.
   Pentru cei care locuiesc în București dar nu au ajuns niciodată la târg, Sala Dalles se află în imediata apropiere a Hotelului Intercontinental, pe aceeași parte, pe bulevardul care leagă Piața Universității de Piața Romană. Și, măcar de curiozitate, se merită să mergeți la acest târg unde veți resimți din plin spiritul sărbătorilor, oferit de standurile pline cu dulciuri, ceaiuri aromate sau cafea prăjită, bunătăți din stup, icoane și cadouri cu tematica sărbătorilor.
   La acest târg se găsesc cadouri pentru toate buzunarele dar, ca la toate târgurile, sunt și standuri mai puțin interesante decât altele, unele au chiar ”chinezării”, dacă îmi permiteți să le numesc așa. Anul acesta am regăsit multe dintre standurile de anul trecut, însă am descoperit și altele noi, încântătoare. Dacă vă întrebați ce anume puteți găsi mai exact la târg, o sa vă vorbesc despre standurile care mi-au atras atenția, având în vedere că am stat ceva timp și am studiat produsele cu mare interes.
    În primul rând, imediat cum intrați în sală și urcați cele 3-4 trepte, pe partea stânga, este standul meu favorit cu dulciuri, de la Lindt, unde puteți cumpăra ceva dulce pentru cei dragi începând cu 1 leu. Deși standul este mic, așa cum l-au avut în ultimii ani, pe rafturi produsele sunt diversificate, așa că merită să studiați cu atenție cutiile de bomboane delicioase, frumos ambalate. Anul acesta mi-au atras atenția:

  • bomboanele cu figurine de Crăciun la prețul de 21 lei/cutia
  • bomboane de ciocolată amăruie în cutie roșie cu fundiță la 13 lei/cutia (mai au și alte sortimente ambalate asemănător)
  • bomboane Belgian Seashell- în jur de 12-13 lei cutia
  • batoanele de marțipan la 3-4 lei în funcție de sortimente (îmi place la nebunie marțipanul, iar un astfel de baton este foarte sățios și mânănc toată ziua dintr-un singur bton, uneori îmi ajunge și pentru 2 zile)
  • bomboane cu alcool Anthon Berg- o cutie costă 13 lei  (cutia conține 2 bomboane sub formă de sticluțe din ciocolată, cu diverse băuturi alcoolice)
  • tabletă de ciocolată albă cu migdale 180 g- costă în jur de 15 lei, însă este una dintre cele mai bune sortimente pe care le-am mâncat până acum; conține multe, multe migdale și este foarte sățioasă
     Lângă acest magazin este un stand cu foarte multe sortimente de ceai și cafea. Chiar dacă de fel nu consum cafea, mirosul de cafea măcinată de la acest stand mi-a făcut ziua mai frumoasă. De aici puteți lua punguțe de ceai frumos ambalate sau cafea proaspăt măcinată, la prețuri începând cu 10-12 lei/ 100g. Era mare îmbulzeală la acest stand, așa cum se întâmplă de fiecare dată când sunt puse pe o masă de expunere multe,multe borcane pline cu ceva bun. 
    Vis-a-vis este un mare stand cu prăjituri cu specific italienesc (sicilian, dacă nu mă înșel ), iar dintre acestea acele mai atractive mi se par prăjiturile cu fulgi de migdale și, desigur, bucățile de nuga. Nuga este unul dintre deserturile mele preferate, în ciuda faptului că este o bombă calorică. Prețul prăjiturilor, indiferent de sortiment, este de 10 lei/100 gr, astfel că puteți să cereți câte o singură bucată din fiecare sortiment dacă doriți să testați mai multe. Eu îmi iau 2-3 și mă costă în jur de 10-12 lei și le împart cu prietenele în timp ce vizităm târgul. Sunt o plăcere vinovată, recunosc! Mai nou, un nou produs spre vânzare sunt celebrele jelly beans, în diverse sortimente (sau, mai degrabă, culori). Prețul este de 14 lei/100 g, iar dacă nu vă puteți decide asupra unei culori, puteți opta pentru mixul de arome. Sunt convinsă că sunt moi și se topesc în gură, chiar dacă nu le-am încercat încă.

     Un alt stand de mare succes este ultimul de la parter, cum o luați drept în față, și este situat pe colț; practic, este imposibil de ratat, pentru că este unul dintre cele mai mari și mai colorate standuri. Aici găsiți cadouri cu tematică de iarnă pentru cei dragi, mai exact căni cu moși de zăpadă, reni, cutiuțe colorate, boluri, precum și globuri. Prețurile sunt decente, însă produsele nu par de cea mai bună calitate și sunt convinsă că aceste produse se găsesc și în magazinele de tip angro, precum Dragonul Roșu sau Bucur-Obor. Dar dacă vreți să scutiți drumul până la unul dintre acest complexe comerciale și să luați o cană simpatică pentru un coleg de serviciu, ori pentru cea mai bună prietenă, ați găsit cea mai bună soluție. Aici au și pungi de cadouri foarte simpatice, în diverse dimensiuni, la prețuri bune. 
    La parter mai găsiți câteva standuri de cosmetice, însă recunosc că am trecut ca fulgerul pe lângă acestea, pentru că reprezintă o mare tentație pentru mine și singura modalitate de a mă limita la cosmeticele pe care le am (foarte, foarte multe!) este să evit aceste standuri! I-am văzut pe cei de la Graceland și Cosmetica Verde, însă am sesizat și câteva standuri noi. Îmi plac produsele Graceland, mi-am luat acum vreo doi ani mai multe produse tot de la acest targ si am fost foarte mulțumită. 
   Dacă vreți să le faceți un cadou mai special celor dragi și să evitați replicile, puteți merge la standul Whittards of Chelsea (este al treilea sau al patrulea stand de la intrare, pe partea dreaptă). Am văzut multe seturi pentru ceai deosebit de drăguțe, comparabile cu cele de la Cărturești, însă la prețuri un pic mai micuțe. Mi se par niște cadouri cu adevărat deosebite și chiar dacă standul este micuț au produse foarte diversificate.
    Tot la parter mai sunt vreo două-trei standuri de dulciuri, unele preparate de vecinii noștri unguri, care de altfel au și niște sortimente de ciocolată extraordinare care le surclasează pe ale noastre. Deși arată foarte bine, fiind frumos ambalate, prețurile lor sunt accesibile, dar dacă vi se pare mult să dați în jur de 25-30 lei pentru o tabletă mare de ciocolată, puteți să vă achiziționați variantele mai micuțe, la fel de atrăgătoare. 
   Mă opresc tot la dulciuri, mai exact la dulciuri personalizate din ciocolată- este un stand cum urcați scările, unde puteți găsi de la rachete de tenis din ciocolată, la mașinuțe, pantofiori, ori chiar lingurițe.


    Am urcat la etaj unde sunt multe standuri, însă toate sunt micuțe și dau impresia că sunt înghesuite.A m mai sărit din ele, în special pe cele de bijuterii și accesorii, pentru că nu eram în căutarea a ceva de acest gen. Găsiți și haine și accesorii vestimentare la etaj,cum este standul de la Hippie Hippie Shake, care deși au unele prețuri cam piperate, mai au și produse foarte drăguțe. 
    Am văzut câteva standuri cu bunătăți naturale la borcan, de la miere cu diferite arome, până la dulcețuri de casă sau pastă de măceșe. Am văzut și un banner al Magazinului DacicCool.ro, însă cred că le-am ratat și lor standul, din păcate. Multe produse apicole atractive, la prețuri accesibile, în borcănașe aurii, gata să ajungă pe mesele noastre.
   La etaj a apărut și un stand nou, cu șoșetuțe pentru femei, bărbați și copii, foarte simpatice și colorate. Prețul lor variază între 10 și 19 lei, însă vi-i recomand pe cei din urmă, pentru că sunt de efect și reprezintă un cadou tare drăgălaș. Eu am ales o pereche cu pisicute, în combinația ciclam-gri-turcoaz, iar iubitului meu i-am pregătit ceva mai autohton: varianta amuzantă a lui Dracula. Au multe alte modele, cu ursuleți, cățeluși și multe alte drăcovenii. Găsiți ciorăpeii cu pricina și pe site-ul lor: www.funkyfeet.ro
    De la etaj mi-au mai atras atenția produsele tricotate de Ramona Stanca Vîrtosu, care pe lângă căciulițe simpatice pentru copii, cu modele care mai de care mai drăguțe, reușește să facă cele mai ingenioase figurine din fetru. Ramona tricota de zor când am trecut pe acolo, iar  după ce am terminat de vizitat târgul și am poposit la o ceainărie am avut plăcerea să observ că un bărbat tocmai ce cumpărase o căciuliță tricotată de ea (nu aș fi observat dacă nu o scotea de vreo câteva ori să o admire, cu gura până la urechi).

   Cam atâtea am avut să vă povestesc despre târgul de Crăciun de la Dalles, unul dintre cele mai frumoase târguri din tot anul, după părerea mea, unde ești cuprins de atmosfera sărbătorilor și cauți cele mai inspirate cadouri pentru părinți, bunici, copii, iubiți și prieteni. Din pacate, nu am apucat să văd și decorațiunile luminoase din Piața Universității, dar data viitoare cu siguranță nu le voi mai rata.
    Vă pup și vă doresc o iarnă de poveste! :)


    
   

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...