joi, 5 decembrie 2013

Suflet de piatră


   Am un suflet de piatră, dar nu-i nici gol, nici rece, nici mut. S-a format de-a lungul timpului, de la prima pietricică pe care am aruncat-o în baltă când eram mică, ca să sperii peștii pe care tatăl meu, pescar amator, tânjea să-i prindă. Apoi am urcat treptele de piatră ale primei biserici, reci și sumbre, dar încărcate de credință și izbăvire, înnegrite de pașii mânați de evlavie a mii de suflete. În anii de liceu, aleile pietruite din parc țineau în frâu tufele de trandafiri care alergau parfumate după soare. Când am crescut și pașii mi-au fost purtați în zone mediteraneene, am văzut cum acest minunat element natural decorează casele oamenilor, oferindu-le cele mai frumoase fațade, cele mai tainice măști. Atunci am știut că am sufletul de piatră, că simt în inimă fiorul acestei părți din natură, format în sute de ani, spălat de ploi, uscat de vânt, ars de soare, copt în pântecul pământului, întocmai ca un prunc.

   Și recunosc că am tânjit la casele croaților, ale spaniolilor, ori grecilor, clădite din piatră pură, arătând ca un tablou al Facerii, în care Dumnezeu aruncă piatra pe un pat de iarbă verde, creând o minune fără vreo sforțare. Așa am descoperit că pe site-ul Piatra Online sunt multe tipuri de piatră decorativă care ne permit să punem în practică cele mai ingenioase idei, să ne personalizăm casa ori grădina fără mari bătăi de cap, având garanția unui rezultat spectaculos.
    De asemenea, piatra naturală este din ce în ce mai utilizată în designul de interior, atât în decorarea băilor și a bucătăriilor, cât și în amenajarea camerelor de locuit. Motivul este simplu: există o serie de materiale din piatră care se păstrează foarte bine în timp, au o rezistență mai bună decât alte materiale și, în plus, aspectul este unul natural, apoape desăvârșit.
   În designul de exterior, piatra este utilă în amenajarea aleilor, precum și a gardurilor în diverse forme. În amenajarea grădinilor, piatra este un element-esențial, fie că este vorba despre refugii de piatră, bănci ori ghivece decorative plantate cu flori parfumate.
   Însă piatra, ca oricare alt element natural, trebuie întreținută, pentru ca să-și păstreze aspectul ireproșabil și să nu se deterioreze ori să-și schimbe culoarea. Pe site-ul Piatra Online găsim o serie de produse pentru îngrijirea produselor din piatră, precum detergent pentru piatră, soluții impermeabilizare, precum și alte soluții pentru tratare și întreținere.


    Toate aceste soluții pentru îngrijirea pietrei sunt utile și trebuie să ne gândim la ele ca la niște produse-vitale: cum noi avem nevoie de apă și de hrană pentru a putea supraviețui, la fel și produsele din piatră naturală au nevoie de ajutor pentru a-și duce traiul cât mai mult timp.
   Am un suflet de piatră: iubesc piatra, așa că o tratez ca pe un copil: folosind un burete îi curăț ”pielea” cu un detergent eficient care înlătură fără probleme petele și murdăria, apoi îi lustruiesc suprafața cu tratamente de întreținere, pentru a-i păstra luciul și a-i reda frumusețea naturală, iar la final îi aplic un impermeabilizant pulverizator pentru a o proteja de dușmanii ei - apa, murdăria, mucegaiul, ori depunerile de calcar. Pentru că, piatra, ca orice copil, are nevoie de cineva care să o îngrijească și să-i asigure protecție.

    Poate și voi aveți sufletele de piatră, dar poate nu știți, ori poate acestea sunt încă în creștere și palpează timid, undeva departe, ascunse în adâncul inimii. Ca să vă lămuriți mai bine, vă fac o invitație într-un superb interior lucrat din piatră naturlă, care nu-i deloc rece, sumbru, ori gol de emoții. Dimpotrivă, este un rai al relaxării, creat din bucăți de piatră lucrate și șlefuite cu mare grijă, în așa fel încât piatra să-și păstreze esența ei naturală, născută în mijlocul naturii.
   Lăsați-vă gândurile reci la ușă, aici nu primim decât suflete de piatră!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...