sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Planurile mele pentru 2014


    Anul 2014 tocmai ce ne-a bătut la ușă și se cuvine să-l primim cu brațele deschise, în speranța că va fi un an mai bun, sau măcar un an în care noi să fim mai buni. Dacă mulți s-au plâns că anul 2013 a fost unul plin de probleme, griji și stres, eu sper ca 2014 să ne ofere tuturor măcar o parte din ceea ce ne dorim, așa că este cazul să ne facem o listă cu rezoluțiile sau planurile pentru acest nou an, în speranța că vom reuși să aducem la îndeplinire cât mai multe dintre ele.
   Pentru mine anul 2013 a fost unul generos, în condițiile în care am avut parte de multă iubire din partea persoanelor dragi, am călătorit și mi-am luat o grămadă de haine și cosmetice. Desigur, nu totul a fost roz, pentru că am avut probleme de sănătate, nu foarte grave, care s-au prelungit tot anul și care și-au lăsat amprenta sub forma unui soi de depresie, în sensul că am devenit mai negativistă și la fiecare mică durere pe care o simt, încep să îmi pun zeci de semne de întrebare în legătură cu starea sănătății mele.

 1.  Așa că prima rezoluție pentru 2014 este să gândesc mai pozitiv, să iau în considerare că sunt multe persoane nevinovate care suferă de boli cumplite, incurabile, dar care și-au păstrat curajul și zâmbetul pe buze, care au speranța că ziua de mâine va fi mai bună decât cea de astăzi. Îmi doresc să îmi acord mai multă atenție mie, să mă regăsesc și să zâmbesc mai mult. Desigur, este important să ne îngrijim de sănătatea noastră, de aceea este de preferat să mergem să ne facem analize și investigații medicale, chiar dacă nu ne doare nimic.



  2. Să citesc mai mult! Deși anul 2013 nu  fost sărac în lectură, pentru 2014 îmi propun să citesc mai mult, mai ales că este o modalitate excelentă de relaxare. Și ca să nu fiu extrem de exigentă, îmi doresc să citesc măcar 12 titluri, câte unul pentru fiecare lună  a anului în parte, deși sunt convinsă că vor fi mai multe decât atât. Mi se pare o ”doză de lectură” decentă pentru fiecare persoană în parte. Recunosc că nu voi citi volume contemporane, cu scrisul acela excesiv de mare, care-ți permite să citești o carte într-o zi! Deși până și acestea ne ajută să ne îmbogățim vocabularul, să ne îmbunătățim modul de a gândi și a ne exprima. Am început anul cu romanul Beatrix al lui Honore de Balzac :)



   3. Să călătoresc! Recunosc cinsitit că aș cheltui și ultimul bănuț ca să călătoresc, oriunde în lumea asta mare, din care îmi doresc să descopăr cât mai multe locuri minunate. Fiecare călătorie îmi dă sentimentul de libertate, de eliberare de tot ce înseamnă cotidian, e un sentiment plăcut de uitare și de negare, în care mă contopesc cu locul în care mă aflu. Nu am stabilită o vacanță de pe acum, nu pentru că sunt dezorganizată, ci pentru că nu-mi place să planific un eveniment cu câteva luni înainte , pentru că mereu iau în calcul posibilitatea că ar putea interveni o problemă care ar anula călătoria (v-am spus mai sus că ar trebui să gândesc mai pozitiv). În plus, îmi plac lucrurile spontane, deși jumătatea mea este o fire mai calculată, căreia îi lipsește pe deplin spiritul aventurier. Nu am o destinație preferată, aș lua o țară și-aș cerceta-o în lung și-n lat, să-i descopăr fiecare cotlon, fiecare frumusețe. Deși nu mă tentează, probabil ar fi cazul să încep cu România...



  4. Să cheltuiesc mai puțini bani pe haine și cosmetice! Chiar dacă în 2013 am fost econoamă, pe ultima sută de metri mi-am cumpărat o groaza de chestii, sub pretextul că se apropie aniversarea mea și  că de Revelion am petrecut în familie, deci nu am avut cheltuieli mari. Ei bine, în 2014 vreau să fiu cel puțin la fel de chibzuită când vine vorba despre haine și cosmetice, mai ales că am multe colaborări cu site-uri îmbrăcăminte, iar șifonierul este tictist! Chiar dacă sunt o persoană cerebrală, mai am și scăpări când dau un pumn de bani pe un lucru pe care mi s-a pus pata, așa că sper ca în 2014 să rezist tentației! Cu banii economisiți prefer să călătoresc sau ...



   5. Să cumpăr o casă! Nu mi-ar ajunge banii economisiți pe haine și cosmetice să-mi sumpăr o casă, dar pot începe cu un teren pe care ulterior pot ridica o construcție. Deși nu am fondurile financiare necesare pentru a avea propria locuință, sunt de părere că fiecare om trebuie să aibă o casă, un loc de care să aparțină, așa că mai devreme sau mai târziu trebuie ca fiecare pui să părăsească cuibul familiei. Nu am o casă de vis la care să tânjesc, însă știu sigur că nu vreau să louiesc la bloc, ci vreau o casă care să aibă o grădină sau un spațiu verde de relaxare.



  6. Să dansez! Deși nu am luat vreodată cursuri, îmi place să dansez, să fac mișcare. În ultimul timp am dansat tot mai puțin, ceea ce arată că am fost mai tristă. Dansul este o modalitate perfectă de a te încărca cu energie pozitivă și de a te menține în formă. Chiar dacă am făcut aproape zilnic exerciții fizicee/ gimnastică, recunosc că aș fi preferat să dansez. Nu vreau neapărat să iau lecții de dans, deși tânjesc să mă ridic la nivelul dansatorilor profesioniști, care pot urma fără probleme o coregrafie dificilă. Un mare regret al meu este faptul că în copilărie/adolesență nu am urmat cursuri de dans, deși pe atunci nu exista o dorință așa mare ca acum.


7. Să înot! Ei bine, nu-mi place apa și nici gândul de a mă afla în mijlocul apei, motiv pentru care singurul mod în care nu aș călători ar fi pe calea apei, adică croazierele, pe care de altfel nici nu mi le permit la acest moment. Deși înotul este un sport relaxant și sănătos, mi-e frică să înot, sau mai degrabă să intru în apă, pentru că nu am încredere în stilul meu de  înota și de capacitatea mea fizică de a mă menține la suprafață. Apa îmi dă o senzație de anxietate, mai ales dacă nu simt pământul sub picioare. Dar recunosc că mi-ar plăcea să mă bălăcesc mult și bine, să înot de zor și să fac tumbe în apă. Sper ca în 2014 să am curajul să înot!


  8. Să nu mă mai enervez așa de ușor! Multe dintre stările noastre au legătură cu sistemul nervos, pe care nu îl putem controla în totalitate. Cu toate astea, în 2014 vreau să fiu mai liniștită, să nu mă mai enervez așa de ușor, din orice. Sunt o fire colerică, mă agit imediat și mă enervez în doi timpi și trei mișcări, deși nu sunt violentă și nici nu susțin violența ca formă de manifestare a trăirilor. Totul derivă(sau măcar așa vreau să cred) de la o afecțiune a glandei tiroide, pe care încerc să o tratez. Chiar dacă îmi trece repede și nu rămân cu resentimente, astfel de reacții sunt total nepotrivite, motiv pentru care 2014 trebuie să fie un an de anger management.



  9. Să scap de stres! Se pare că stresul este o problemă vitală cu care se confruntă societatea contemporană. Din păcate, stresul ne afectează atât sănătatea, modul de trăi și a gândi, precum și relațiile cu cei din jur. O persoană stresată nu este o persoană fericită! Am simțit pe propria piele ce consecințe poate avea stresul asupra omului, așa că în 2014 vreau să mă stresez cât mai puțin. E adevărat că de multe ori ne stresăm singuri, așa că e cazul să fac primul pas:



  10. Să-mi redecorez camera! Cu un buget cât mai redus, dar într-un mod cât mai plăcut, cât mai pe stilul mel. Pentru că nu pot să îmi cumpăr și casă și să îmi modernizez camera actuală :)) Vreau să fac multe proiecte DIY, să îmi vopsesc mobila, să o pictez cu flori, să îmi fac draperii și perne din materiale cu imprimeuri vintage, și multe altele. Sper ca această dorință să se materializeze cât de curând, altfel sunt o mare lașă! De ce? Pentru că am talent artistic, pot să pictez, știu să cos la mașină, am inspirație, iar dacă nu voi pune în practică ideile de redecorare înseamnă că nu am deloc voință.



  11. Să plantez flori! Deși nu mi-a plăcut niciodată să fac asta, anul acesta vreau să plantez flori, cât mai multe, și chiar intenționez să îmi iau câteva jardiniere pe care se le înfrumusețez cu floricele colorate.


4 comentarii:

  1. Ce frumos :). Sper sa faci tot ce-ti doresti anul acesta !:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, draga mea! Sper și eu să le îndeplinesc pe toate :-)

      Ștergere
  2. Pe cele mai multe dintre cele 11 rezolutii le-am citit cu dorinta de a mi le fi propus eu insami! Deduci ca mi-au placut foarte mult; atat ideile cat si modul in care ai pledat, ai argumentat! Iti doresc sa ai sentimentul implinirii fiecareia dintre ele!

    Multi pupici, Catalina!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ilda, sper sa le aducem amandoua la indeplinire pana la finele anului 2014 :)

      Te pup

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...