vineri, 25 septembrie 2015

Ținuta zilei: Bluză croșetată + Culottes


    Am rămas în urmă cu o ținută și chiar dacă toamna ne bate la ușă, m-am gândit să postez fotografiile pe blog. Speram ca prima lună de toamnă să fie călduroasă și am prins câteva zile superbe în mica vacanță la Sibiu.  Am rămas cu amintiri frumoase și m-am bucurat să revin acest locușor cochet din țărișoara noastră.
    Ținuta mea este una casual-chic, relaxată, compusă din piese în nuanțe deschise, ușor de combinat între ele. Bluza croșetată este feminină și arată bine aproape în orice combinație, așa că nu-mi lipsește niciodată din bagajul de vacanță, la fel ca și încălțămintea cu talpă comodă, precum espadrilele sau tenișii.

Am purtat:
Pantaloni FrontRowShop.com
Geantă Bershka


   Pantalonii culottes sunt în trend în această toamnă, motiv pentru care îi regăsim acum pe umerașe în foarte multe magazine (în Zara am văzut câteva modele frumoase). Culottes își au originea în Franța lui Henric al III-lea, adică undeva pe la sfârșitul secolului al 16-lea. Acești pantaloni cu croială dreaptă, ce ajungeau puțin mai jos de genunchi, erau populari în rândul bărbaților din clasele de sus. În timpul Revoluției Franceze a avut loc o adevărată reacție anti-culottes, o respingere evidentă a vestimentației aristocrate. 

   Astăzi, termenul cullotes în limba franceză face strictă referire la pantalonii purtați de femei, fără a avea o relaționare directă cu pantalonii cu aceeași denumire, întâlniți în diferite perioade istorice. În fapt, culottes înseamnă acea piesă vestimentară care are aspectul unei fuste, dar croiala unor pantaloni. Originea pantalonilor cullotes femeiești este datată în era victoriană (undeva la mijlocul secolului al 19-lea), când s-au conceput acești pantaloni ca o fustă cu crăpătură, care să le permită femeilor să călărească ca bărbații, nu cum o făceau înainte, cu ambele picioare într-o parte. Mai târziu, au apărut fustele-pantaloni, menite să le ofere femeilor mai multă libertate în defășurarea anumitor activități, precum mersul pe bicicletă, grădinărit, curățenie.

    În anumite zone, termenul de culottes este înlocuit de skort, un termen telescopat, un cuvânt-valiză, derivat de la skirt +short. Pantalonii skort sunt aceia care au partea din față croită în așa fel încât să pară o fustă. 

    Deși nu se văd prea bine detaliile, pantalonii mei sunt de culoare roz pal și au un model deosebit, asemănător brocartului. Se așează perfect în talie, în timp ce în partea de jos sunt mai largi, având aspectul unei fuste. Pensele fac ca aspectul lor să fie unul foarte îngrijit și cred că ar arăta bine și în ținute office, cu cămașă albă și pantofi cu toc. Un mare avantaj din punctul meu de vedere sunt buzunarele laterale.
    



   Bluza croșetată este marca Zara și are o nuanță plăcută de galben. Materialul moale, subțire, este plăcut la atingere și lasă pielea să respire. Toamna nu renunț la bluzele din dantelă sau croșetate și optez pentru topuri basic, mulate pe corp, sau la body-uri de culoarea pielii. Bluza Zara am găsit-o la  Kurtmann, v-am mai spus că din acest outlet mi-am cumpărat o grămadă de haine de la acest brand și acum cred că am zeci de modele în garderoba mea. Prețurile sunt mult mai bune decât în magazinele fizice Zara și astfel pot să mă bucur de calitatea materialelor și de modelele frumoase.
   
   Pe lista mea de dorințe se mai află minunatele piese de mai jos, pe care le știam de mult timp din magazinul Asos. Mă bucur că le regăsesc și la Kurtmann, la prețuri de câteva ori mai mici:



*****


   Probabil ați observat că espadrilele bej perforate sunt printre favoritele mele, le-am purtat de zeci de ori până acum, deoarece mă simt extrem de bine în ele, poate cel mai bine dintre toate încălțările casual-sport pe care le am. Nu mai știu exact cât au costat, destul de puțin, undeva în jurul sumei de 50 lei, dar le-am încălțat atât de des încât am fost mai mult decât mulțumită de raportul preț-calitate.
   Magazinul dePurtat și-a actualizat stocul cu modele de încălțăminte de toamnă. Sunt multe ghete, botine și pantofi sport la prețuri bune, iar modelele sunt reușite. Am observat că imaginea acestei colecții este Gina Pistol.



Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...