luni, 24 martie 2014

Micul meu succes in grădinărit


   Una dintre rezoluțiile anului 2014 pe care le-am stabilit la început de an a fost să mă apuc de grădinărit, în condițiile în care eu oricum locuiesc la casă și am suficient spațiu pentru a planta câte ceva. Mai mult decât atât, am văzut în grădinărit o modalitate excelentă de a mă detașa de rutina zilnică și, mai ales, de orele petrecute în fața calculatorului.
   Pentru că mi-am luat acest angajament și în fața cititorilor mei, m-am mobilizat, în primul rând pentru a nu deveni un model negativ. Așa că mi-am cumpărat primele semințe de plante, bulbi și butași imediat cum au început să apară pe piață. Pentru că mi-a fost greu să găsesc în același magazin fizic tot ce-mi doream, m-am resemnat și am revenit în fața laptopului pentru a-mi alege cele mai potrivite răsaduri pentru viitoarea mea activitate de grădinar începător. Întotdeauna găsesc în magazinul online Covera cele mai diversificate produse pentru casă și grădină, la prețuri pentru toate buzunarele.
   Mi-am ales în primul rând semințe de căpșuni temptation Premium, pentru că eu am mai avut în grădină căpșuni, dar s-au distrus în timp. Cu aceste căpșuni mi-am și început activitatea de grădinărit propriu-zisă. Niciodată nu m-am gândit că fructele delicioase iau naștere din niște semințe atât de micuțe! Bineînțeles că înainte m-am documentat bine, așa că mi-am ales și o cutie de îngrășământ organic pentru căpșuni, pentru că vroiam ca toate semințele să încolțească, iar plantele să fie sănătoasă. Să vedeți nebunia când am improvizat un mic solar pentru semințele de căpșuni, pentru a le oferi un mediu propice pentru a germina în intervalul indicat pe ambalaj. Le-am udat la fiecare 2-3 zile cu un spray care pulveriza uniform apa, având grijă ca pământul să fie în permanență umed. În circa o lună, semințele au germinat și au lăsat la vedere trupuri fragile, de un verde crud. Încă sunt în cutiuța lor, pentru că nu sunt suficient de mari pentru a fi transplantate, însă sunt tare curioasă cum vor rezista căldurii și cât de gustoase vor fi căpșunile, în cazul în care voi avea o producție generoasă, așa cum îmi doresc.

   Rămân tot la semințe, pentru că m-am făcut mare grădinăreasă și mi-am cumpărat și semințe de salată Iceberg, ridichii, pătrunjel, cimbru, busuioc și mazăre. Am profitat de vremea frumoasă de afară și le-am sădit cu grijă, conform indicațiilor de pe fiecare ambalaj în parte. Deja au răsărit și le-a dat primele frunzulițe, dar am grijă să le ud în fiecare zi, pentru că soarele este deja destul de puternic, iar pământul este uscat.
Abia aștept să îmi fac prima salată cu legume proaspăt culese din legume. Sunt convinsă că vor avea un gust aparte pentru că le-am plantat și le-am îngrijit cu mâinile mele, cu multă dragoste.
    Grădinăritul nu este solicitant și reprezintă o modalitate excelentă de relaxare, de detașare și de încărcare cu energie pozitivă. Departe de a-l compara cu agricultura, grădinăritul poate fi practicat de oricine, chiar și în apartamente și în garsoniere cu balcon, unde puteți planta fie flori, fie condimente în ghivece.
   Mie deja mi-au căzut cu tronc și acești Bulbi de gladiole, disponibili într-o frumoasă combinație cromatică , care s-ar potrivi perfect lângă gladiolele mele albe din grădina cu flori. Nu știu cum se face, dar deja am căzut în patima grădinăritului: fac ce fac și-mi doresc câte ceva nou. În plus, în fiecare zi merg în grădină să văd în ce stadiu sunt plantele mele dragi. Chiar dacă unii ar considera amuzant ce zic, acesta este micul meu succes în grădinărit și sunt mândră el!

   Voi ați plantat ceva în acest început de primăvară? Vă place să grădinăriți?




2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...