sâmbătă, 20 decembrie 2014

Dacă Fimo n-ar fi, acum nu v-aș povesti!


   Probabil mulți dintre voi ați auzit de pasta Fimo, un fel de plastilină din care sunt confecționate bijuterii și mici decorațiuni. Eu am o relație mai specială cu această pastă polimerică, pe care am descoperit-o în primul an de facultate și care a devenit imediat pasiunea mea. Pe atunci eram în căutarea unei activități care să mă ajute să mă descurc cu cheltuielile, pentru că facultatea nu-mi permitea să caut un job. În căutarea inspirației am răsturnat internetul cu susul în jos până am descoperit, pe un site spaniol, minunata plastilină Fimo. Nu mint dacă spun că a fost dragoste la prima vedere și mi-am dorit foarte mult să încerc și eu să confecționez accesorii din această pastă-minune.
   Într-un final am găsit Fimo într-un magazin, dar gama de culori era foarte sărăcăcioasă pe atunci. Nici nu există termen de comparație cu stocul diversificat de Fimo disponibil în magazinul online GemSale.ro, un rai al furniturilor pentru confecționarea de bijuterii. Și-așa a început totul, iar în cei 6 ani care au trecut de atunci am făcut peste 1000 de modele diferite de accesorii, inspirate de natură, de anotimpuri, de prieteni, de emoții.
   Eu am fost atrasă de activitățile artistice încă de mică, așa că am îndrăgit imediat prelucrarea pastei Fimo, dar cred că oricine ar modela figurine cu plăcere. Chiar dacă îmi amintește de plastilina din copilărie, Fimo este o plastilină specială disponibilă sub mai multe forme, care necesită coacere în cuptor pentru a se întări. După coacere, figurina modelată nu-și pierde forma și rezistă foarte bine în timp. Figurinele pot fi transformate în cercei, brățări, coliere sau inele, sau pot fi decorațiuni simpatice pentru birou. Și asta nu este tot, pentru că pasta Fimo înseamnă, la propriu, cel puțin o mie de idei de modelare, așa că trebuie doar să dați frâu liber imaginației, iar ideile voastre vor lua naștere din plastilina amestecată între degete.

    Pasta Fimo este disponibilă în mai multe variante, iar gama de culori este una foarte diversificată. Eu am lucrat cu toate variantele, de la Fimo Clasic, Soft și Effect. Varianta Soft este o plastilină mai moale, foarte ușor de modelat, recomandată copiilor sau persoanelor sensibile, cu degete finuțe. Varianta Effect include culori felurile care includ sclipici; această plastilină este ideală pentru confecționarea modelelor mai speciale, deoarece din ea pot lua naștere figurine deosebite. Favorita mea este varianta Classic, o plastilină simplă, care se modelează un pic mai greu; această variantă a fost înlocuită de curând cu Fimo Professional, care a modificat gramajul pachetelor de plastilină și a introdus câteva culori mai clare.
    Fimo este ambalat în pachete de diferite gramaje, însă cel mai des întâlnite sunt cele la 56 g. Fimo Professional, recent introdus, propune pachete mai măricele, cu un gramaj de 85 g, la un preț atractiv. Pentru împătimiții acestui material, cum sunt eu, există și pachetele mari la 350 g, care sunt și un pic mai economice, însă nu există decât în varianta clasică, în foarte puține culori.
    De-a lungul timpului, pasta Fimo m-a ajutat să-mi transform pasiunea într-o mică afacere și am confecționat fel și fel de accesorii. Pentru iarnă, n-au ezitat să apară cercelușii și broșele sub formă de oameni de zăpadă, fulgi de nea, spiriduși și Moș Crăciun. Este incredibil câtă bucurie pot aduce aceste mici figurine pe chipul celor care le primesc în dar. Oamenii apreciază cu adevărat un cadou făcut cu suflet, mai ales atunci când îl confecționezi cu propriile mâini.


   De Ziua Îndrăgostiților, brățările și cercelușii se umplu de inimioare și de figurine de amor. Iar de Mărțișor, figurine felurite, viu-colorate, modelate în totalitate din pastă Fimo, sunt însoțite de firul de ață în două culori. Niciodată nu este greșit să oferi cuiva o figurină simpatică, cum este Badea și Mândruțele din fotografia de mai sus, care ne amintește de tradiție și de minunatul port popular românesc.
   Sezonul cald reprezintă și sezonul florilor, așa că pasta Fimo ne permite să modelăm florile noastre favorite, fie că este vorba despre ghiocei, trandafiri, maci sau bujori. Eu iubesc florile și am învățat să fac cât mai multe dintre ele; atunci când nu-mi iese un model nu mă dau bătută și caut inspirație pe internet și urmez tutoriale celor care se pricep mai bine decât mine. Îmi place să învăț lucuri noi și mereu sunt deschisă noilor idei, pe care ni le sugerează chiar și magazinul GemSale.
   

    Pasta Fimo este un material ideal pentru mămicile sau bunicile care vor să petreacă timpul alături de copii și nepoți într-un mod cât mai creativ. Spre deosebire de plastilina copiilor, Fimo este rezistent, iar figurinele pe care cei mici le modelează vor fi coapte în cuptor și pot fi păstrate în camera lor, pentru a le susține talentul artistic. Atât fetițele, cât și băieții își pot confecționa accesorii cu personajele preferate din desenele animate și-și pot confecționa singuri cele mai frumoase insigne pentru ghiozdane. De asemenea, își pot decora creioanele și pixurile cu figurine simpatice, personalizându-le în acest fel.
   Pentru fete și femei, pasta Fimo reprezintă o bună modalitate de relaxare, deoarece această activitate creativă este foarte bună pentru detensionare (vă spun din experiență). În plus, grija cumpărării de bijuterii va fi dată uitării, pentru că acum le puteți confecționa singure. Și nu vă gândiți numai la figurinele mele colorate și vesele, pentru că există mii de alte modele ce pot fi lucrate din pasta Fimo; este incredibil câte utilizări poate avea acest material de care unele persoane nu au aflat încă.
    Iar dacă v-am stârnit pofta confecționării de bijuterii, aflați că în magazinul GemSale nu găsiți numai Fimo ieftin, ci și diverse accesorii necesare, precum tortițe, ace, zale și fel și fel de cadre metalice. Pentru modelarea pastei sunt disponibile accesorii Fimo, iar pentru cei mai puțin îndemânatici există și matrițe. Matrițele Fimo sunt foarte ușor de utilizat și sunt ideale pentru confecționarea decorațiunilor de sărbători.
    Dacă ți-am stârnit interesul, pune bani deoparte până de sărbătorile de iarnă, www.gemsale.ro promite cele mai mari reduceri dintre site-urile de profil!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...