marți, 27 octombrie 2015

De unde cumpărăm echipament sportiv pentru alergare?


   În adolescență urmăream un serial pentru fete, popular la vremea respectivă, iar protagonistele obișnuiau să se relaxeze făcând jogging. Era, mai mult decât atât, metoda lor de a se menține în formă, de a arăta minunat și de a întoarce capete pe stradă. Adică cam tot ceea ce-și dorește o adolescentă: să arăte bine în pielea ei. Atunci am auzit prima oară acest termen și am început să alerg împreună cu sora mea, spunându-le prietenilor și vecinilor că mergem să facem jogging. Unii se uitau crispați, neștiind ce-i ăla jogging și cu ce se mânâncă, însă îi lămuream scurt și la obiect: alergăm, asta facem! Și de atunci am tot alergat, pe românește. 

  Treptat, viziunea mea asupra alergatului s-a modificat, pentru că am început să mă maturizez și să iau lucrurile în serios. Deja activitatea mea preferată nu mai era una superficială, de a arăta ca vedetele din revistele glossy, ci vedeam în alergare o soluție de a veghea asupra sănătății mele, de a mă elibera de energia negativă, de oboseală strânsă după multe ore de studiu. Să alerg înseamnă pentru mine să ard calorii, dar mai ales să am puterea unui zâmbet sincer, o memorie cât mai bună, energia necesară pentru a îndeplini sarcinile de peste zi, un somn relaxat și un tonus ridicat.

    Parteneri de alergat nu prea am avut, deoarece mulți fie oboseau, fie se plictiseau, fie soarele strălucea prea nu-știu-cum și vântul bătea prea dintr-o parte, însă eu am continuat să alerg. Realitatea tristă este că găsești o mie de motive pentru care să nu alergi. Și-acum alerg aproape zilnic, am un program de 30 minute pe care se întâmplă să-l depășesc din când în când, dar niciodată nu cedez tentației de a mă opri. Desigur, este ușor să stai în loc, să intri în casă la calculator, ori să te așezi pe o bancă în parc și să butonezi telefonul mobil. Ei bine, fac „sacrificiul tehnologic” și alerg în continuare, pentru că această activitate sportivă înseamnă sănătate, energie, eliminarea stresului. 

    Nu am făcut niciodată din această pasiune o performanță, însă cu timpul am început să mă informez în legătură cu importanța echipamentului sportiv, accesorii pentru alergare și tot felul de lucruri cărora înainte nu le acordasem credit. Astăzi, nu aș mai alerga fără echipament sportiv pentru alergare, chit că familia și prietenii apropiați mă tachinează că am jefuit un atlet de performanță. Adevărul este că-mi plac lucrurile de calitate și dat fiind faptul că alerg zilnic, prefer să investesc în echipament. Aceasta trebuie să fie trainic, să-mi asigure confort și protecție pe durata alergării. În rest, am ajuns chiar să renunț la a-mi cumpăra o pereche de pantofi din piele în detrimentul uneor pantaloni de alergat ori a unei perechi de adidași speciali. Pentru că pasiunile trebuie întreținute, mai ales când acestea îți fac bine și te motivează să mergi mai departe.

   Uitându-mă la echipamentul sportiv de la Boutique Mall (vezi aici gama completa), mi-a fost imposibil să nu găsesc câteva articole pe care să nu mi le doresc și pe care să vi le recomand și vouă. Magazinul online este deja celebru datorită brandurilor pe care le reunește, branduri îndrăgite și devenite populare prin prisma calității produselor. Cine cumpără o dată de aici, cu siguranță va reveni și a doua oară, și acest lucru este valabil și în cazul echipamentului de alergare, fie că preferați să alergați în parc, pe stadion, să faceți jogging prin cartier, ori să faceți sport de performanță. 

   Mulți dintre voi vă întrebați de ce nu putem să alergăm pur și simplu într-un trening obișnuit și o pereche de teniși/ adidași, dar abia după ce alergi o perioadă de timp și începi să porți echipament adecvat, îți dai seama că diferențele sunt uriașe. Brandurile mari au echipamente de alergare cu adevărat speciale, care chiar îmbunătățesc activitatea în sine. Am observat acest lucru la încălțări și nu de puține ori mi-am pus întrebarea „Cât de des trebuie schimbați adidașii?”. S-au făcut chiar și cercetări pe această temă și se pare că schimbarea acestora depinde, în primul rând, de distanța alergată și de frecvența activității. Puteți afla mai multe informații în articolul de AICI.

   Este drept că se poate alerga și în picioarele goale, dar ne considerăm civilizați și cum ar fi să mergem pe stadion și să alergăm desculți? Nu este vorba numai de aspect, dar și de igiena și de sănătatea picioarelor noastre. Or, adidașii moderni sunt concepuți în așa fel încât să asigure confort, dar mai ales stabilitatea piciorului în timpul alergării, iar anumite modele chiar cresc tracțiunea. Pantofii sport Nike sunt favoriții mei, au un design modern, plus că se simt incredibil de confortabili în picioare, iar prețurile sunt chiar rezonabile. Sunt și trainici, materialele sunt revoluționare, în sensul că lasă piciorul să respire și nu-și schimbă forma indiferent de impact și de presiunea exercitată asupra lor. Deși îmi plac culorile deschise, pantofii mei de alergat sunt închiși la culoare, deoarece nu merg la promenadă și după fiecare antrenament se murdăresc de praf sau de zgură. Dacă sunt de culoare închisă, mi-e ușor să-i șterg cu o cârpă umedă, altfel ar trebui să-i spăl des, ceea ce nu este practic atunci când alergi zi de zi.



  
   De când a venit toamna și temperaturile au scăzut, am trecut la echipamentul pentru vreme rece, care-mi asigură confortul termic pe durată alergării. Să alergi în haine subțiri atunci când este frig afară nu înseamnă să te călești, cum ar zice unii, ci să-ți pui în pericol sănătatea. În magazinul online Boutique Mall au multe modele de pantaloni de alergare pentru sezonul rece, în cazul în care vreți să vă echipați cu articole corespunzătoare. Personal, prefer pantalonii-colanți, mulați pe corp, cu mimprimeu. Cu cât sunt mai colorați, cu atât mai bine, deoarece imprimeurile în nuanțe vibrante îmi dau un plus de voie bună și energie. Și la pantaloni contează foarte mult materialul, iar brandurile mari vor oferi doar produse de calitate superioară. Nu vreau să mă zgârcesc și să dau puțin bani pe o pereche de colanți ieftini, care se scămoșează, își modifică forma și se rup după câteva sesiuni de alergare. Prefer să dau banii pe ceva care arată impecabil și peste un an sau doi, cum sunt pantalonii Pink Lotus, care nu m-au dezamăgit niciodată și care și-au meritat fiecare bănuț.


   
     Când vine vorba despre alergat, mă gândesc imediat la adaptabilitate. Îmi place să adaptez echipamentul după propriile nevoi. Spre exemplu, în această perioadă nu ies fără mănuși în mâini. Afară este destul de frig și cum am observat că extremitățile mâinilor îmi sunt reci, mi-am adaptat echipamentul pentru temperaturile acestei perioade. Nu am niște mănuși prea grozave acum, dar mi-au atras atenția mănușile The North Face, care s-ar potrivi de minune cu majoritatea articolelor mele pentru alergare:


   Voi alergați? Care sunt criteriile de care țineți cont atunci când cumpărați echipament sportiv?
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...