vineri, 12 februarie 2016

Cum să te epilezi perfect acasă


   Epilarea face parte din ritualul de îngrijire al femeii. Indiferent de sezon, ne dorim cu toate o piele catifelată, fără fire de păr nedorite, aspre. În procesul de epilare însă, timpul joacă și el un rol important, iar programul nu ne permite tuturor să trecem pe la saloane de înfrumusețare. Din fericire, există câteva secrete pentru o epilare perfectă acasă, care să înlăture toate firele de păr, fără mari bătăi de cap.

   Ceara reprezintă cea mai populară metodă de epilare a zilelor noastre. Acest proces de epilare presupune smulgerea firelor de păr din rădăcină, folosind ceara încălzită. Prima oară când m-am epilat cu ceară eram în liceu și am cumpărat un recipient din plastic dintr-un magazin de cartier. Țin minte că am topit-o în baie de abur și am lăsat-o să se încălzească prea tare. De aplicat nu mai țin minte cu ce am aplicat-o, dar toată treaba s-a terminat urât, pentru că nu aveam la îndemână toate cele necesare unei epilări corecte. 

   Cu timpul, lucrurile au evoluat mult în privința procedurilor de epilare. Magazine specializate, cum este cazul EpilatPro.ro, oferă o gamă foarte diversificată de produse pentru epilarea perfectă acasă, întocmai epilării ca la salon. Pe lângă soluții comode și igienice de epilare cu ceară, acest magazin ne oferă posibilitatea de a încerca epilarea cu pasta de zahar, o metodă rapidă, igienică, puțin dureroasă, care este ușor de utilizat acasă de orice persoană.

  Eu rămân fidelă epilării cu ceară, mai ales de când am descoperit câteva mici secrete pentru o piele netedă. Desigur, ca oricare altă femeie, am încercat și eu fel și fel de metode de a scăpa de părul nedorit, m-am confruntat cu fire de păr crescute pe sub piele, cu iritații și alte nebunii, dar acum încerc pe cât posibil să fac din epilare o sesiune plăcută de îngrijire personală și să mă bucur de cele mai bune rezultate.

1. Exfolierea - niciodată nu neglijez aspectul pregătirii pielii înainte de epilare. Nu există metodă mai bună decât exfolierea, proces prin care pielea este curățată în profunzime și firele de păr sunt înmuiate, astfel încât epilarea să fie cât mai puțin dureroasă. Pentru exfoliere, eu folosesc un săpun natural din lapte de capră, care conține particule abrazive din mălai de porumb. Un astfel de săpun exfoliază blând pielea, pregătind-o pentru epilarea în sine. Prețul unui astfel de săpun este de 12 lei.



2. Aplicarea cerii - se face cu ajutorul spatulelor de lemn sau, mai practic, cu ajutorul unor recipiente cu aplicator roll-on. Aceste rezerve conțin ceară care este încălzită în interiorul unui aparat special, numit încălzitor de ceară. O dată încălzită, aceasta se aplică rapid și curat cu ajutorul roll-on-ului, care dozează perfect cantitatea de ceară necesară, fără a murdări pielea. Rezervele acestea sunt foarte practice și una singură îmi ajunge pentru câteva epilări complete, în timp ce prețul ei este rezonabil, de 5-7 lei, în funcție de aromă. Favoritele mele sunt rezervele cu aromă de ciocolată, măr verde și lămâie. Pentru epilarea la axilă sau în zona intimă, există rezerve cu roll-on mai îngust, după cum vedeți în fotografia de mai jos.
   Când rezerva cu ceară se încălzește, aplicăm produsul pe porțiunea cu păr, apăsând până ce firele de păr sunt acoperite de ceară. 


   Imediat după aplicarea cerii, avem nevoie de benzi de epilare. Acestea se lipesc peste ceara aplicată, pentru ca apoi să fie smulse în sensul opus creșterii părului. Eu îmi comand câte un pachet cu 100 de benzi, acestea sunt groase, de calitate superioară și nu se rup, cum mai pățesc cu cele din comerț. În plus, sunt și mai convenabile, pentru un pachet de 100 benzi plătesc 12 lei.  Atenție, însă, benzile sunt simple, nu precum cele din cutiile cu benzi depilatoare.


3. Înlăturarea resturilor de ceară - epilarea cu ceară lasă totdeauna reziduri pe piele, care se înlătură cel mai ușor cu ajutorul unui ulei. Puteți folosi uleiuri naturale, cum este cel de cocos, care înlătură cât de cât ceara, dar trebuie insistat, plus că nu este rentabil să-l folosim, fiind destul de scump. Soluția ideală, din punctul meu de vedere, este un ulei special după epilare, care elimină perfect resturile de ceară și calmează pielea. Eu am un ulei cu aromă de aloe vera, este foarte practic și economic, iar după epilare am nevoie de o cantitate mică de ulei pentru a mă curăța. Prețul unui astfel de ulei este de 35 lei și flaconul conține 500 ml.

4. Calmarea pielii- după epilare, pielea se poate înroși, în special în zonele mai sensibile. Este ideal să folosiți o lotiune epilat, care să calmeze pielea după smulgerea firelor de păr. Eu folosesc o cremă mentolată care răcorește instant pielea, o împrospătează și calmează zonele expuse. Are o formulă foarte ușoară, ca un iaurt spumos, care îmbracă pielea într-o peliculă răcoritoare. Recipientul de 125 ml costă 19 lei, dar este foarte economic; eu aplic o cantitate mică de tot, deoarece crema se întinde cu ușurință.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...