marți, 19 august 2014

Secretul zâmbetului perfect: aparatul dentar de la cabinetul stomatologic Dental Praxis


Să vedeți cum a-nceput marea nebunie
de-am ajuns ca fulgerul la stomatologie:
am vrut să-mi fac cea mai frumoasă dantură,
s-o fac geloasă și pe mama natură,
fetele toate să-și dea coate, deodată
când dinții mei vor sta toți drepți, ca-n armată.
Dantura mea nu are-acum nici o măsură,
de toți dinții îmi sunt plasați aiurea-n gură,
pe unii zici că vântul i-a bătut
și parcă într-o parte au crescut,
zău că nu am arcadele normale,
și seamănă a portative muzicale:
caninii sunt rebeli, îi vezi cum dau din cap
îmi par crescuți cu toții pe ritmuri de hip-hop,
molarii mei se pare că au un mic avans,
de parc-au tot dansat numai pe ritmuri dance,
pe premolari nu pot să îi mai țin în loc
dansează pretutindeni, vrăjiți de stilul pop,
și am pe partea stângă, în spate, trei măsele
ce s-au desprins de restul, dansează pe manele.
Nu mai suport să am atâția muzicanți
și vreau să-i văd pe toți, frumos aliniați,
să pot să râd și să zâmbesc întruna,
să nu mă rușinez și să-i ascund cu mâna.
Și cum procesul de-ndreptat nu-i unul magic,
am căutat degrabă un cabinet stomatologic,
pe dinții să-i îngrijesc, pe toți să mi-i repar,
să fie prinși în horă, cu aparat dentar,
și-apoi să pot avea arcadele egale,
să nu îmi cânte-n gură n genuri muzicale.


Lucrurile au evoluat și-n stomatologie,
nu mai sunt aparate vechi, ca în copilărie,
urâte și triste, cu ligaturi,
pe care le vedeam ca pe adevărate torturi,
acum îmi pot pune un aparat autoligaturant,
ce doar arareori de medic e reglat,
de-acum igiena, zău că va fi o plăcere:
-Adio sângerări, adio, tu, durere!
Și de nu m-am născut cu dantura perfectă,
cu aparatul nou am zâmbet de vedetă,
când îmi pun aparatul el poate să și doară,
căci mă traatez de-ndată cu analgezic, ceară
și la sfârșit, când tratamentu-i gata
am să zâmbesc întruna. Frumoasă este viața!


   
 

Un comentariu:

  1. Doamne,ce frica imi e de dentist! Trebuie sa ajung iar pentru a-mi face putin curaj am o periuta electrica...ma mai obisnuiesc cu zgomotul... si pentru mai mult curaj ma voi gandi la rezultate:)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...