luni, 17 iunie 2013

Rețetă economică de brioșe cu nuci



    Deși nu sunt o maestră în ale gastronomiei, din când în când îmi place să pregătesc ceva, pentru experiența personală. Chiar dacă dulciuri pregătesc mai rar, astăzi vă voi prezenta o rețetă simplă, dar delicioasă de brioșe, pe care vă invit să o încercați, pentru că veți fi încântați de rezultat.
    Îmi plac mult brioșele, mi se par frumoase și apetisante, de fiecare dată când le văd, cu greu mă pot abține să nu atentez la ele. Până de curând, îmi imaginam că e greu să le prepari, deși am mai avut în trecut experimente de brioșe cu sora mea.

   Ingrediente:
  - 250 g făină
 - 1 plic praf de copt
 - 250 g nuci, alune, migdale
 - 250 g unt moale
 - 4 ouă


     Compoziția de mai sus vă ajunge pentru circa 12 brioșe frumoase și aspectuoase.



      Prepararea este simplă, iată pașii:
                     * Se amestecă ouăle cu zahărul, fie cu telul, fie cu mixerul. Aveți grijă ca zahărul să fie bine topit, așa că e de preferat să folosiți mixerul. În cazul în care nu aveți mixer, puteți opta pentru zahăr pudră. Mie îmi place întâi să bat albușurile spumă și separat gălbenușurile cu zahărul, însă am făcut rețeta în ambele moduri și brioșele au ieșit la fel.
                    * Adăugați untul moale și amestecați bine. Se încorporează făina, care a fost amestecată ,în prealabil, cu un pliculeț de praf de copt.
                    * Se adaugă nucile, migdalele și alunele de pădure măcinate. Eu nu le-am măcinat niciodată, ci le-am tăiat mărunt cu cuțitul. Durează mai mult, dar mă relaxează și îmi place cum se văd bucățelele tăiate diferit în aluat. Puteți adăuga la compoziție o esență de vanilie sau de rom, dacă vreți un plus de aromă, sau puțină coajă rasă de lămâie.
                    * Aluatul obținut trebuie să fie ca un lapte bătut gros, să curgă, dar să nu fie foarte lichid. Dacă este prea lichid, mai adăugați puțină făină și amestecați bine.
                    * Eu mi-am dorit ca brioșele să arate ca în magazin, așa că am tăiat hârtia de copt, prima oară în formă pătrată, a doua oară sub formă de cerc. Am niște tave pentru brioșe, așa că am pus hârtia de copt în fiecare formă, am împins ușor cu degetele ca să capete forma vasului și am turnat aluat până la nivelul tăvii. Mi-a mai curs aluat pe hârtie, dar nu l-am șters, pentru că e mai ușor de înlăturat după ce se coace. Pe deasupra, am presărat migdale tăiate/ fulgi de migdale.
                   * Am urmat procedeul pentru toate cele 12 brioșe. Durează ceva timp, dar rezultatul e simpatic. Dacă nu vreți să vă complicați, ungeți formele de brioșe  cu puțin unt și umpleți-le cu compoziție. Puteți folosi și forme de silicon, sunt practice și se curăță ușor. Brioșele se dau la cuptorul încins, pentru circa 30-40 minute. Se coc mai ușor decât un chec, așa că e bine să le verificați din când în când, pentru că durata coacerii depinde de cuptor. Eu le-am copt în cuptorul de la aragaz.
    
      Rețeta este simplă și sigur veți fi încântați de brioșe. Merg servite dimineața cu o cană de lapte sau ceai și o banană coaptă sau puțină miere, sau la prânz, cu înghețată și fructe proaspete.
      Dacă nu vă place varianta cu nuci, puteți opta pentru următoarele variante pe care le-am planificat pentru experiențele mele gastronomice viitoare:
                        - brioșe cu stafide și bucățele de ciocolată;
                        - brioșe cu nucă de cocos și ciocolată albă;
                        - brioșe cu căpșuni- decorate cu o căpșună tăiată în evantai;
                        - brioșe cu trei tipuri de ciocolată:
                        - brioșe cu ciocolată albă și coajă rasă de lămâie.

     Vă doresc spor la gătit și poftă bună! Sper din suflet că veți încerca și voi rețeta!



   

5 comentarii:

  1. ce bine arataaa...

    pup

    shoeper-women.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  2. ador nucile si migdalele, imi plac si briosele, imi place si cum ai arnjat hartia. ce mai, as putea incerca reteta in weekend :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...