luni, 9 noiembrie 2015

Dulcețurile Topoloveana în cămara mea


    În familia noastră, încă se mai pregătesc fel și fel de conserve pentru iarnă, mama fiind principala responsabilă cu această activitate. La capitolul dulcețuri  preferă să stea deoparte, întrucât rețetele ei conțin foarte mult zahăr și niciodată nu ies „cum ar trebui”, nu că s-ar încumeta vreodată să folosească rețete de pe bloguri culinare.
   Cum nouă ne revine sarcina de a face dulcețuri, anul acesta am dat bir cu fugiții, și eu și sora mea. A trecut sezonul căpșunilor, al cireșelor coapte, al piersicilor zemoase și al fructelor de pădure, raftul destinat dulcețurilor rămânând gol și dezolant.

   Salvarea a venit pe neașteptate, după ce am testat magiunul de Topoloveni produs de SonImpex. Am mai scris despre el pe blog și este și cel mai cunoscut preparat românesc. A am fost încântată să descopăr în lista de produse SonImpex o mare diversitate de dulcețuri din fructe, legume și petale de flori, 100% naturale, fără zahăr adăugat, fără aditivi și fără conservanți. Dulcețurile Topoloveana sunt preparate după o metodă tradițională, atestată documentar din 1914: pentru a păstra calitățile nutritive ale fructelor proaspete, dulcețurile sunt preparate fără foc direct, în cazane cu pereți dubli, prin care circulă abur tehnologic. Pe tot parcursul procesului de preparare, produsul se află la o temperatură controlată de maximum 68 de grade Celsius, timp de 12-14 ore, astfel încât să se evapore toată apa din produsul finit.

  Să mănânci o dulceață bună, fără un gram de zahăr, care să fie gustoasă și sănătoasă, asta da satisfacție și mama ne-a felicitat pentru această alegere. În plus, am umplut raftul de culcețuri cu borcane drăgălașe, frumos decorate, pentru că puteți vedea și voi cât de bine arată ambalajele acestor dulcețuri autohtone. Noi am vrut să încercăm toate sortimentele, așa că am ales și dulcețuri mai puțin cunoscute, pe care nu le-am încercat înainte.



    Dulcețurile mele preferate nu puteau să lipsească, fructele din lunile mai-iulie fiind favoritele mele, precum căpșunile, cireșele negre și vișinele. Aceste sortimente sunt comune, multe gospodine le prepară urmând diverse rețete și se găsesc și în rafturile magazinelor. Dulcețurile Topoloveana sunt produse fără zahăr, acesta fiind înlocuit cu sucul de mere, care oferă dulceții un gust dulce-acrișor foarte plăcut. Ca toate dulcețurile bine făcute, acestea conțin fructe întregi amestecate cu lichid gros rezultat în urma preparării. Este o plăcere să simți fructele întregi cum se înmoaie în gură, îmbinate perfect cu sucul dulce-acrișor. Un borcan are 230 g, iar prețurile pentru fiecare în parte sunt următoarele:
       - Dulceață de cireșe negre - 20 lei
       - Dulceață de căpșuni - 21 lei
       - Dulceață de vișine - 17 lei


   Dintre fructele toamnei, cele mai populare sunt prunele, gutuile și murele. Cum Magiunul de Topoloveni ne-a uns pe suflet, cum s-ar zice, am mai luat câteva borcane, pentru că-i bun de întins pe pâine, ori în diverse prăjituri, iar prețul lui este foarte bun. Dulceața de gutui și cea de mure nu au lipsit nici ele din lista noastră, conținând cuburi de gutuie, respectiv mure întregi, zemoase. Prețurile lor sunt:
       - Magiun de Topoloveni (350 g) - 11 lei
       - Dulceață de gutui (235 g) - 16 lei
       - Dulceață de mure (260 g) - 21 lei


  Dulcețuri de flori n-am mai mâncat până acum, așa că n-am ezitat să pun în coș dulceața de flori de salcâm și pe cea din petale de trandafiri. Știu că florile de salcâm sunt folosite de unele gospodine pentru prepararea unui tip de gogoși, în timp ce petalele de trandafir le-am folosit doar pentru prepararea unui sirop dulce, diluat cu apă minerală sau sifon. N-am încercat încă primul sortiment, însă despre dulceața de trandafiri pot să vă spun că este incredibil de parfumată, o dulceață perfectă din aceste flori îndrăgite. Un borcan are 230 g, iar prețurile pentru fiecare în parte sunt următoarele:
       - Dulceață din flori de salcâm - 20 lei
       - Dulceață din petale de trandafir- 20 lei


   Alte sortimentente de dulcețuri mai puțin cunoscute și-au găsit locul pe raftul nostru pentru iarnă: de topinambur, de nuci verzi și de cătină. Topinamburul este napul, acea legumă asemănătoare cartofului, cu gust dulce. Țin minte că-n școala primară, băieții din clasa mea săreau gardul într-o grădină unde se găseau acești napi dulci. Prețurile lor sunt:
       - Dulceață de topinambur (270 g) - 17,5 lei
       - Dulceață de nuci verzi (230g) - 35 lei
       - Dulceață de cătină (230 g) - 22 lei


   Toate aceste dulcețuri Topoloveana, precum și alte conserve pentru iarnă (zacuscă, bulion de roșii), pot fi comandate din magazinul online SonImpex (click aici). O parte dintre produse pot fi găsite și în supermarketuri (la prețuri un pic mai mari) sau la târgurile de produse tradiționale românești, organizate în această toamnă în multe orașe din țară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...